ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας: Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο ( ΕΝΕΕΓΥΛ ) Τα παιδιά ενός κατώτερου του θεού;

Πολιτική

Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Πιερίας (Διονύσης Ζαρώτης συντονιστής της ΝΕ, Δήμητρα Πορφυρίδου υπεύθυνη του τομέα υγείας και Σημελα Ελευθεριάδου υπεύθυνη επικοινωνίας της ΝΕ), επισκεφτήκαμε το ΕΝΕΕΓΥΛ, προκειμένου να ενημερωθούμε από τον υποδιευθυντή Θανάση Κουλουκουργιώτη και τον κοινωνικό λειτουργό Αποστόλη Νικόπουλο. Η συνεργασία μας, έγινε σε θερμό κλίμα φιλοξενίας και ειλικρινούς ενδιαφέροντος για τα παιδιά, Οι εκπαιδευτικοί, εξέθεσαν πλήρως τα προβλήματα του Σχολείου, από τα οποία σταχυολογούμε τα ακόλουθα:

Το σχολείο απευθύνεται σε παιδιά που έχουν υψηλή λειτουργικότητα αλλά δε μπορούν να παρακολουθήσουν τη γενική εκπαίδευση. Σκοπός του  είναι, η μόρφωση με ειδικές προδιαγραφές ώστε οι μαθητές του να μπορέσουν να αποκτήσουν απολυτήριο μέσης εκπαίδευσης με μια από τις τέσσερις ειδικότητες που παρέχει. «Δυστυχώς, το κτίριο είναι εντελώς ακατάλληλο, οι χώροι μικροί, το προσωπικό είναι ελλιπές τόσο αριθμητικά όσο και ειδικά». Συγκεκριμένα :

1. Το κτίριο, κατασκευάστηκε για τη στέγαση του Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου, το οποίο, καταργήθηκε το 2013, με τις απολύσεις των 2500 εκπαιδευτικών που έκανε τότε, ο Κ. Μητσοτάκης ως υπουργός εσωτερικών. Έκτοτε, στεγάστηκε εκεί το ΕΝΕΕΓΥΛ, χωρίς καμία ανάπλαση του κτιρίου, προσαρμοσμένης στις ειδικές ανάγκες των παιδιών.

2. Υπάρχουν 18 κενές ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, αφού και σε αυτήν την περίπτωση, το υπουργείο αφήνει ακάλυπτες επτά θέσεις καθηγητών. Τα τρία προηγούμενα χρόνια, για τον ίδιο λόγο, τα παιδιά δεν διδάχτηκαν αγγλικά. Από την άλλη, η μείωση των ωρών σε καλλιτεχνικά μαθήματα, δηλοί το πόσο ανειδίκευτο είναι το Υπ Παιδείας στην ειδική αγωγή αλλά και απρόθυμο να ακούσει, αφού η Υπ. κα Κεραμέως, ήταν ανένδοτη στις προτάσεις των εκπαιδευτικών, για ένταξη των καλλιτεχνικών στην ειδική ύλη.

Αλλά, μήπως εν τέλει, πρόκειται για πλήρη αδιαφορία του υπουργείου, αφού, ενώ ακόμα και στο μέσον της φετινής χρονιάς οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι περί τις 438 πανελλαδικά, δεν υλοποιεί την υποχρέωση από το νόμο να προκηρύξει εντός του 2024 τις θέσεις ειδικής αγωγής, οπότε είναι υπαρκτός ο κίνδυνος, η σχολική χρόνια 2025-2026 να ξεκινήσει το ίδιο «ανειδίκευτα» για τα ειδικά σχολεία. Μια αδιαφορία που καθίσταται ίσως και ανάλγητη, απέναντι στους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων που υπερβάλλουν εαυτόν να καλύψουν τα κενά της Πολιτείας, με την αξιολόγησή τους από σχολικούς συμβούλους, που δεν έχουν καμία κατάρτιση σε θέματα ειδικής αγωγής.

3. Εντελώς απαράδεκτη και εξωπραγματική για τις σημερινές ανάγκες και άρα αναποτελεσματική, η επίσκεψη ψυχολόγου στο σχολείο, μόνο δυο φορές την εβδομάδα, επιφορτισμένου με την υποστήριξη άλλων πέντε σχολικών μονάδων στον νομό.

4. Ανήκουστη η ταυτόχρονη διδασκαλία δύο καθηγητών σε δύο τμήματα στην ίδια ασφυκτική αίθουσα, λόγω έλλειψης χώρου.

5. Το νοσηλευτήριο στεγάζεται μαζί με το φυσικοθεραπευτήριο, σε έναν στενό χωρίς εξαερισμό, χώρο σε σχήμα «Γ» τύπου διαδρόμου! Οι δύο σχολικές νοσηλεύτριες, πρόθυμες και με αίσθημα ευθύνης, προσαρμόζονται για την άσκηση των καθηκόντων τους, σε έναν, όχι απλά ακατάλληλο, αλλά από υγειονομικής άποψης, απαράδεκτο χώρο.

6. Το γυμναστήριο, είναι υποτυπώδες. Οι υποδομές του είναι κάτι ξεχασμένα χαλασμένα ποδήλατα, δωρεά κάποιου, κάποτε. Τα παιδιά αυτά, όμως,  έχουν περισσότερη ανάγκη από άσκηση και εκτόνωση. Τις εκδηλώσεις τους τις κάνουν στον προθάλαμο του σχολείου.

7. Τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να διαγωνισθούν στις πανελλήνιες, αλλά όχι ισότιμα. Η υλη είναι αυτή ενός τυπικού Επαγγελματικού Λυκείου και η Τράπεζα Θεμάτων είναι η ίδια με αυτήν των γενικών λυκείων! Κι έτσι, το δικαίωμα δίνεται με τρόπο άδικο και προσχηματικό, με την αποτυχία λογικό και φυσικό επακόλουθο αυτής της αντιπαιδαγωγικής ισοπέδωσης της ειδικής αγωγής.

Το Υπουργείο Παιδείας, πρέπει να δρομολογήσει έστω και καθυστερημένα την πρόσληψη των ειδικών παιδαγωγών, λογοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων, ώστε να ανατρέψει έμπρακτα την κοινή πεποίθηση ότι, αντιμετωπίζει τις σχολικές δομές Ειδικής Αγωγής σαν αποθήκη παιδιών. Το Υπουργείο Παιδείας, πρέπει να μεριμνήσει άμεσα, ώστε η Ειδική Αγωγή να αποκτήσει τα σύγχρονα εκπαιδευτήρια που της αρμόζουν. Το παιδί με αναπηρία δικαιούται και αξίζει να έχει όλα τα μέσα στην διάθεση του ώστε να εκπαιδευτεί σωστά και να λάβει γενική και επαγγελματική μόρφωση. Στηρίζουμε τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας τού Ειδικού Σχολείου. Τους συγχαίρουμε για τις αξιόλογες δράσεις και τις βραβεύσεις που έχουν λάβει, παρά τις δυσκολίες. Γιατί πιστεύουμε ότι όσο έχουμε το νου μας στο παιδί, υπάρχει ελπίδα.

Τα βραβευμένα βίντεο με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, μπορεί ο καθένας μας να τα βρει στο you tube, με την αναζήτηση «ΕΕΝΕΓΥΛ Κατερίνης» .

Υ.Γ. : Σε ένδειξη ευχαριστίας προσφέραμε δώρα συμβολικά ειρήνης, ευημερίας και καλοτυχίας.

Νομαρχιακή Επιτροπή

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Πιερίας