Μεγάλη θα είναι η μείωση των χρεώσεων για κλήσεις εντός της Ε.Ε. από τις 15 Μαΐου 2019.
Ήδη η Κομισιόν έχει καθορίσει από τον περασμένο Νοέμβριο ότι το ενιαίο ανώτατο κόστος των διεθνών τηλεφωνικών κλήσεων από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο σε άλλο κινητό ή σταθερό τηλέφωνο χώρας εντός της Ε.Ε., θα έχει πλαφόν χρέωσης 0,19 ευρώ ανά λεπτό της ώρας. Επίσης, κάθε μήνυμα μέσω κινητού (SMS) δεν θα κοστίζει περισσότερο από 0,06 ευρώ.
Στις τιμές αυτές θα προστίθεται ο ΦΠΑ, ο οποίος θα εξαρτάται από το κράτος – μέλος του φορέα εκμετάλλευσης (εταιρεία τηλεφωνίας) του καλούντος.
Στην Ελλάδα ο ΦΠΑ για την τηλεφωνία ανέρχεται στο 24%. Ωστόσο, μόνο στη χώρα μας ισχύει και το τέλος τηλεφωνίας, το οποίο κυμαίνεται ανάλογα με το πλήθος των κλήσεων, επί του οποίου προστίθεται ο ΦΠΑ (δηλαδή, επιβάλλεται φόρος πάνω σε άλλον φόρο).
Στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου μέτρου, η Κομισιόν εξέδωσε ανακοίνωση με ερωτήσεις και απαντήσεις για τις ανώτατες τιμές στις κλήσεις εντός ΕΕ.
Αναλυτικότερα:
Πόσο θα μειωθούν οι τηλεφωνικές κλήσεις και η αποστολή SMS από μια χώρα της ΕΕ σε άλλη ;
Η Μαρία ζει στην Ιταλία και η κόρη της εργάζεται στο Βέλγιο. Συνήθως καλεί την κόρη της στο τηλέφωνο για περίπου δύο ώρες τον μήνα. Η κλήση από δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας και με εθνικό ιταλικό πρόγραμμα σύνδεσης θα κόστιζε 0,89 ευρώ ανά λεπτό κλήσης, πράγμα που σημαίνει ότι η Μαρία θα δαπανούσε κάθε μήνα περίπου 105 ευρώ για να τηλεφωνεί στην κόρη της. Με τους νέους κανόνες, θα καταβάλλει κατ’ ανώτατο όριο 0,23 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) ανά λεπτό κλήσης, συνεπώς κατ’ ανώτατο όριο 27 ευρώ για την ίδια διάρκεια κλήσεων. Το ποσό αυτό είναι τέσσερις φορές μικρότερο από το προηγούμενο, και συνεπάγεται συνολική εξοικονόμηση 78 ευρώ κάθε μήνα.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των διεθνών κλήσεων και της περιαγωγής;
Η περιαγωγή είναι η υπηρεσία που σας παρέχεται όταν χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο ταξιδεύοντας σε άλλη χώρα. Από τις 15 Ιουνίου του 2017, οι πολίτες της ΕΕ μπορούν να έχουν περιαγωγή σε εγχώριες τιμές όταν ταξιδεύουν εντός της ΕΕ. Οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα στο εξωτερικό εντός της ΕΕ χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Αυτή η αρχή της περιαγωγής σαν στο σπίτι σας ισχύει για κάθε κλήση, για αποστολή SMS, καθώς και για χρήση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας: τα τιμολόγια που ισχύουν είναι τα ίδια με αυτά που θα εφαρμόζονταν αν το πρόσωπο βρισκόταν στη χώρα του. Όταν υπάρχει υπέρβαση των ορίων θεμιτής χρήσης των υπηρεσιών περιαγωγής σε εγχώριες τιμές, μπορούν να επιβάλλονται χρεώσεις περιαγωγής, για να αποτρέπεται η κατάχρηση των υπηρεσιών περιαγωγής. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους ακριβείς όρους διατίθενται εδώ.
Οι διεθνείς κλήσεις και τα μηνύματα SMS (οι λεγόμενες ενδοενωσιακές επικοινωνίες) σημαίνουν κλήση σε τηλεφωνικό αριθμό σε άλλη χώρα της ΕΕ με εγχώριο κινητό ή σταθερό τηλέφωνο, ενώ οι καταναλωτές βρίσκονται στη χώρα τους. Επισημαίνεται ότι, από τη στιγμή που βρίσκεται κανείς στο εξωτερικό, οι κλήσεις του είναι κλήσεις περιαγωγής, και υπόκεινται στους κανόνες της ΕΕ για την περιαγωγή, το οποίο σημαίνει τηλεφωνική χρέωση εσωτερικού, ακόμη και αν καλεί αριθμό άλλου κράτους μέλους.
Σε ποιες χώρες ισχύουν οι νέοι κανόνες;
Και στις 28 χώρες της ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Για τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα SMS από τη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν, οι κανόνες θα τεθούν σε εφαρμογή μόλις ενσωματωθούν στη συμφωνία για τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Ισχύει ο κανόνας για όλους;
Το όριο της ανώτατης τιμής ισχύει μόνο για προσωπική χρήση, δηλαδή για ιδιώτες πελάτες. Οι εταιρικοί πελάτες αποκλείονται από την εν λόγω τιμολογιακή ρύθμιση, δεδομένου ότι αρκετοί πάροχοι διαθέτουν ειδικές προσφορές, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους εταιρικούς πελάτες.
Υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση λεπτών ομιλίας ή μηνυμάτων SMS με τις χαμηλότερες τιμές;
Όχι, δεν υπάρχουν όρια.
Θα ενημερωθούν οι πολίτες της ΕΕ στις 15 Μαΐου για τις νέες τιμές; Εάν ναι, με ποιον τρόπο;
Ναι. Οι φορείς εκμετάλλευσης που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ΕΕ υποχρεούνται να ανακοινώσουν τις νέες χρεώσεις. Οι φορείς εκμετάλλευσης θα επιλέξουν οι ίδιοι τον τρόπο με τον οποίο θα επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους (π.χ. μέσω SMS ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
Εφαρμόζονται αυτόματα τα ανώτατα όρια τιμών ή πρέπει οι πολίτες να προβούν σε κάποια ενέργεια για να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές;
Οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να προσφέρουν τα ανώτατα όρια τιμών για τις διεθνείς κλήσεις και τα SMS ως προεπιλογή. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές θα πρέπει να επωφελούνται αυτομάτως από το νέο τιμολόγιο αμέσως μόλις αυτό τεθεί σε ισχύ, χωρίς να απαιτείται κάποια περαιτέρω ενέργεια εκ μέρους τους.
Τι θα συμβεί στην περίπτωση των υπηρεσιών δέσμης; Πώς θα επηρεάσουν τα νέα ανώτατα όρια τιμών αυτές τις προσφορές;
Εάν οι καταναλωτές διαθέτουν δέσμη που περιλαμβάνει καθορισμένο όγκο διεθνών κλήσεων και/ή SMS εντός ΕΕ για προκαθορισμένη τιμή, τότε δεν εφαρμόζεται το ανώτατο όριο τιμών.
Ωστόσο, εάν οι καταναλωτές θεωρούν ότι η δέσμη τους δεν προσφέρει πλέον την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής μετά την έναρξη ισχύος της εν λόγω ανώτατης τιμής, μπορούν πάντοτε να στραφούν στη χρέωση ανά λεπτό για τις ενδοενωσιακές κλήσεις και τα μηνύματα SMS.
Υπάρχουν εξαιρέσεις από τα εν λόγω ανώτατα όρια;
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες δύνανται να χορηγήσουν σε φορέα εκμετάλλευσης παρέκκλιση από τον κανονισμό για τις τιμές. Η παρέκκλιση δίνεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις και αφορά φορείς εκμετάλλευσης που ειδικεύονται σε διεθνείς κλήσεις ή που έχουν πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους στις εγχώριες τιμές.
Η εθνική ρυθμιστική αρχή που είναι υπεύθυνη για τις τηλεπικοινωνίες θα πρέπει να έχει κατάλογο φορέων εκμετάλλευσης στους οποίους μπορεί να χορηγηθεί εξαίρεση.
Ποια είναι τα οφέλη της συνολικής μεταρρύθμισης των τηλεπικοινωνιών της ΕΕ για τους Ευρωπαίους;
Τα νέα ανώτατα όρια τιμών για τις κλήσεις εντός ΕΕ αποτελούν μέρος της αναθεώρησης των κανόνων για τις τηλεπικοινωνίες σε επίπεδο ΕΕ με σκοπό την ενίσχυση του συντονισμού των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και την αναβάθμιση του ρόλου του Φορέα Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).
Πηγή:in.gr