ΕΛΜΕ Πιερίας: Προϋποθέσεις για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς

Κοινωνία

Η Υπουργός Παιδείας παρουσιάζοντας το «Πλαίσιο έναρξης και λειτουργίας των εκπαιδευτικών
δομών για τη νέα σχολική χρονιά με δεδομένη τη συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση του κορονοϊού»
μας έδειξε για άλλη μια φορά ότι η προσπάθεια υποβάθμισης της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας δεν
σταματούν ούτε αυτή τη δύσκολη περίοδο στη χώρα μας. Λίγες μόλις ημέρες πριν τον Σεπτέμβρη, και
ενώ χάθηκε ο πολύτιμος χρόνος της καλοκαιρινής περιόδου, δεν γνωρίζουμε:

  1. πότε θα ξεκινήσουν τα μαθήματα;
  2. πόσοι εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν θα μπουν στην τάξη λόγω ένταξης τους σε ευπαθείς
    ομάδες;
  3. πόσοι επιπλέον εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν;
  4. με ποιο θεσμικό πλαίσιο θα εργαστούν οι εκπαιδευτικοί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
  5. ποιες θα είναι οι ευθύνες και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών;
    Αυτά όμως που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι:
     δεν έγινε καμία προσπάθεια για την μείωση των μαθητών ανά τμήμα, διασφαλίζοντας
    τις επιπλέον αναγκαίες προσλήψεις
     δεν έγινε καμία προσπάθεια για την αύξηση του αριθμού των αιθουσών
     δεν έχει γίνει καμία ειδικότερη πρόβλεψη για τους /τις συναδέλφους της ειδικής
    αγωγής που εργάζονται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες
    Έφτασαν στο σημείο να χρησιμοποιήσουν έναν μέσο όρο και να αποκρύψουν από τους γονείς
    ότι το 75% των μαθητών όλων των βαθμίδων θα στοιβαχτούν σε πολυμελή τμήματα «με δεδομένη
    τη συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση του κορονοϊού». Επίσης, δεν μας εξήγησαν γιατί στα μεγαλύτερα
    σχολεία αριθμούν πάνω από 600 μαθητές, οι 300 μπορούν να προαυλίζονται μαζί χωρίς να διατρέχουν
    κανέναν κίνδυνο.
    Ο δε καθαρισμός του εξοπλισμού και των υλικών των εργαστηρίων, αιθουσών πληροφορικής και
    μουσικών οργάνων μετά από κάθε διδακτική ώρα εναπόκειται στον εκπαιδευτικό, δημιουργώντας
    πρόβλημα στη διαχείριση του διδακτικού χρόνου μετατρέποντας τις κοινόχρηστες αυτές αίθουσες σε
    πιθανό χώρο μετάδοσης του κορονοϊού στο σχολείο.
    Για αυτούς τους λόγους απαιτούμε για το άνοιγμα των σχολείων:
     Μείωση μαθητών ανά τμήμα ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις.
     Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των
    λειτουργικών κενών και πρόσληψη αναπληρωτών για τις θέσεις μονίμων που
    ανοίκουν στις ευπαθείς ομάδες.
     Εξασφάλιση επιπρόσθετων σχολικών αιθουσών
     Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.
     Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
     Χορήγηση δωρεάν μασκών σε καθημερινή βάση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
     Διενέργεια δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς πριν την έναρξη των
    μαθημάτων και επαναλαμβανόμενα δειγματοληπτικά τεστ για το σύνολο της
    εκπαιδευτικής κοινότητας.
     Εξασφάλιση δωρεάν του υλικοτεχνικού εξοπλισμού για τους εκπαιδευτικούς και
    μαθητές που θα πραγματοποιήσουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση
     Διεύρυνση των κριτηρίων για ένταξη στις ευπαθείς ομάδες, όσων διατρέχουν
    πραγματικό και αυξημένο κίνδυνο.
     Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on –
    line μετάδοση των μαθημάτων.