Μάλγαρα: Αγρότες σταμάτησαν την κατασκευή πλευρικών διοδίων-διαμαρτυρίες και πρόταση για μετακίνηση του σταθμού

Κοινωνία Πολιτική

Αντιμέτωπο με τους αγρότες των Μαλγάρων βρέθηκε σήμερα το συνεργείο, που μετέβη στην περιοχή για να σκάψει, προκειμένου να στήσει την υποδομή για τα νέα πλευρικά διόδια, που έχει σχεδιάσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Οι εργασίες για την τοποθέτηση πασάλων, έπειτα από τις έντονες διαμαρτυρίες των αγροτών και εκπροσώπων φορέων της περιοχής διακόπηκαν προσωρινά και αναμένεται το απόγευμα να υπάρξει συνάντηση του εργολάβου και εκπροσώπων της «Εγνατία Οδός ΑΕ», προκειμένου να δοθεί λύση. Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο, σύμφωνα με τους αγρότες, καθώς επηρεάζεται καλλιεργήσιμη περιοχή 45.000 στρεμμάτων και όλοι οι κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής.

Η περιοχή είναι ανάστατη με τη χωροθέτηση του πλευρικού σταθμού διοδίων. Αγρότες, κάτοικοι και φορείς δεν αντιδρούν στην τοποθέτηση σταθμού, αλλά στο χώρο που επιλέχτηκε, τον οποίο θεωρούν ακατάλληλο, διότι θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα μόνιμα προβλήματα. Αντιθέτως προτείνουν τη μετακίνηση του σταθμού λίγες εκατοντάδες μέρες πιο μακριά προς το Κλειδί, ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι.

«Δεν λέμε να μη γίνουν πλευρικά διόδια. Να γίνουν. Αλλά στο συγκεκριμένο σημείο είναι προβληματικά. Η μεταφορά τους λίγα μέτρα μακρύτερα δεν έχει επιπτώσεις στο κόστος κατασκευής και θα εξυπηρετεί τους πάντες. Είναι η καλύτερη λύση, που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία χωρίς ταλαιπωρία, που θα αυξήσει τα έσοδα της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’, θα εξυπηρετήσει τους αγρότες της περιοχής και τις επιχειρήσεις, τις μεταφορικές εταιρίες και δε θα επιβαρύνει κυκλοφοριακά και με βαριά οχήματα όλα τα χωριά. Συμπαρίσταμαι στον κόσμο που αντιδρά και απευθύνω έκκληση προς το αρμόδιο υπουργείο να ξαναδεί το θέμα και να γίνει μια προσπάθεια συνεννόησης, αφού υπάρχει οικονομικότερη και καλύτερη λύση, που μπορεί να τους εξυπηρετήσει όλους», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, τον οποίο κάλεσαν οι ίδιοι οι αγρότες στη σημερινή κινητοποίησή τους.

Στο σημείο βρέθηκαν σήμερα εκπρόσωποι του ΓΟΕΒ, του ΤΟΕΒ, του Αγροτικού Συνεταιρισμού, αγρότες και κάτοικοι της περιοχής για να εμποδίσουν τις εργασίες.

Την ανησυχία των αγροτών επέτεινε και η εκσκαφή δίπλα στον κεντρικό αρδευτικό αγωγό της περιοχής, την ώρα που είναι σε πλήρη εξέλιξη τα ποτίσματα των καλλιεργειών.

Ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Μαλγάρων – Κυμίνων, Δημήτρης Σιάκας, επισήμανε ότι «δεν ενημέρωσαν καν τον ΤΟΕΒ για τις εργασίες, που είναι αρμόδιος για τη διανομή του νερού στα χωράφια. Δεν είδαμε καν τα σχέδια και ξαφνικά είδαμε συνεργεία να σκάβουν δίπλα στον κεντρικό αγωγό από τον οποίο αρδεύονται όλα τα χωράφια της περιοχής. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη αν σπάσει ο αγωγός και μείνει εν μέσω πλήρους καλλιεργητικής περιόδου χωρίς νερό ο κάμπος; Θα καούν 45.000 στρέμματα με καλλιέργειες… Κι από την άλλη βάσει των πληροφοριών που μας δίνουν οι άνθρωποι των συνεργείων με την ολοκλήρωση των εργασιών δεν υπάρχει επαρκής πρόσβαση των αγροτών στα χωράφια τους. Να κάνουν διόδια, αλλά λίγες εκατοντάδες μέτρα πιο μακριά. Είναι οικονομικότερη λύση, εξυπηρετεί τους πάντες και θα αναγκάζονται όλα τα οχήματα να περνούν από τα διόδια και να πληρώνουν. Είναι παράδοξο και περίεργο να επιμένουν σε μια εξόφθαλμα κακή λύση».

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ανεπαρκής (κατά τους αγρότες) πρόσβαση στα χωράφια τους, διότι αναγκάζονται να κάνουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση με στροφές, στις οποίες είναι αδύνατο να κινηθούν μεγάλα αγροτικά μηχανήματα, όπως οι θεριζοαλωνιστικές μηχανές, τα τρακτέρ κτλ.

Όπως είπε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μαλγάρων, Κώστας Σαράφης, «το πρόβλημα που δημιουργεί ο σταθμός στο συγκεκριμένο σημείο στη διέλευση των αγροτικών μηχανημάτων είναι τεράστιο. Δεν υπάρχει πρόσβαση στα χωράφια για όσο διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής και δε θα υπάρχει και αφότου τελειώσουν οι εργασίες. Σκάβουν δίπλα στην κεντρική διώρυγα και τοποθετούν πασάλους, με κίνδυνο μια καταστροφική βλάβη αυτή την περίοδο. ΓΟΕΒ, ΤΟΕΒ, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, που θίγονται άμεσα δεν έχουν ενημερωθεί επισήμως για τα σχέδια. Με μια μικρή μετακίνηση του σταθμού θα έδιναν λύση με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς τόσο κόστος. Θέλουν μαθαίνουμε να κλείσουν και τον αγροτικό δρόμο και να βάλουν τους αγρότες σε περιπορεία, να περνούν μέσα από το ανεπαρκές τοπικό οδικό δίκτυο μέσα από τους οικισμούς φορτηγά και νταλίκες, εγκαθιστώντας την ταλαιπωρία για μια ζωή. Δεν εξυπηρετείται κανείς με αυτή τη χωροθέτηση».

Πηγή:voria.gr