Η πρώτη μέρα επαναλειτουργίας του συνόλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άφησε θετικές εντυπώσεις. Η προσέλευση των μαθητών ήταν πολύ ικανοποιητική.
Σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρο Κόπτση, η προσέλευση στα λύκεια της περιφέρειας ήταν γύρω στο 70% και στα γυμνάσια στο 80%. Επιπλέον οι μαθητές επέδειξαν πειθαρχία και ωριμότητα τηρώντας κατά γράμμα τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, όπως τους τις μετέφεραν οι δάσκαλοί τους, που επίσης ανταποκρίθηκαν στο ακέραιο στα καθήκοντά τους.
Μοναδική, αλλά απολύτως αναμενόμενη, παραφωνία ήταν η μαζική απουσία των μαθητών της Γ’ Λυκείου οι οποίοι, όπως παραδοσιακά συμβαίνει κάθε χρόνο τέτοια περίοδο, δεν προσέρχονται στο σχολείο καθώς είναι πλήρως προσηλωμένοι στην επικείμενη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, σε κάποιες περιπτώσεις εντός Θεσσαλονίκης χρειάστηκε να χρησιμοποιηθούν και αίθουσες από γειτονικά δημοτικά σχολεία προκειμένου να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.
Η χθεσινή επανεκκίνηση γυμνασίων και λυκείων, συνέπεσε και με την καλύτερη επίδοση που κατέγραψε η χώρας μας από την έναρξη της πανδημίας, ως προς τον αριθμό των νέων κρουσμάτων, μόλις δύο! Δεν είναι να πανηγυρίζει κανείς, διότι η κατάσταση μπορεί τις επόμενες ημέρες να αλλάξει προς το χειρότερο, λόγω του σταδιακού ανοίγματος της Οικονομίας. Όμως, από την άλλη, ακούγονται τελείως παράταιρες οι φωνές που επιμένουν να χαρακτηρίζουν “περιττό ρίσκο” την επαναλειτουργία των σχολείων.
Είναι μάλιστα, οι ίδιες φωνές οι οποίες δεν εξέφρασαν καμία απολύτως αντίρρηση για κανέναν άλλον τομέα της οικονομικής ή κοινωνικής ζωής, όπως για παράδειγμα η επαναλειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων στις οποίες επίσης συνωστίζεται η νεολαία ή και των εκκλησιών όπου προσέρχονται κατά βάση ηλικιωμένοι που κατά τεκμήριο ανήκουν στις ομάδες υψηλότερου κινδύνου όσον αφορά την covid-19.
Είναι προφανές ότι η επαναλειτουργία των γυμνασίων και λυκείων δεν πρόκειται να καλύψει πλήρως τα εκπαιδευτικά κενά τα οποία προέκυψαν κατά της διάρκεια της περίπου δίμηνης αναστολής λειτουργίας τους. Ωστόσο δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να ξανανταμώσουν, κάτι το οποίο θα ωφελήσει σημαντικά, κυρίως ψυχολογικά, τόσο τα παιδιά όσο και τους δασκάλους τους.
Επίσης, θα δώσει τη δυνατότητα στο υπουργείο Παιδείας να διαπιστώσει τις αδυναμίες που θα παρουσιαστούν κατά τη λειτουργία των σχολείων υπό αυτές τις συνθήκες ώστε να αναζητήσει εγκαίρως, κατά τους θερινούς μήνες, λύσεις, στο ενδεχόμενο που ο κορωνοϊός επιμείνει και την επόμενη σχολική χρονιά.
Πηγή: voria.gr