«Ο τόπος φιλοξενεί ένα τεράστιο πολιτιστικό αποτύπωμα από τους αρχαίους έως και τους νεότερους χρόνους: το αρχαίο Δίον με το ομώνυμο Μουσείο, η Πύδνα, το βυζαντινό κάστρο του Πλαταμώνα, ο γραφικός Παλαιός Παντελεήμων, το μπαλκόνι στον Όλυμπο, όπως έχει χαρακτηριστεί, με τα εξαιρετικά δείγματα παραδοσιακής μακεδονικής αρχιτεκτονικής και φυσικά ένα πλήθος ευρημάτων της βυζαντινής περιόδου, μεταξύ των οποίων και θαυμάσιοι ναοί και μοναστήρια. Όλα αυτά καθιστούν την Πιερία σε προορισμό – μαγνήτη για τους λάτρεις του πολιτιστικού και προσκυνηματικού τουρισμού», ανέφερε μεταξύ άλλων στην ομιλία της ως επίσημη καλεσμένη στη Σχολή Γονέων Κατερίνης, η Πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου. Το θέμα της ομιλίας της ήταν η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη, με την πρόεδρο του ΕΟΤ να επισημαίνει ότι πέρα από την φροντίδα και συντήρηση αρχαιολογικών τόπων, μνημείων, μουσείων σημαντική είναι και η διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς: των ηθών και των εθίμων, των τοπικών χορών και τραγουδιών, της ντόπιας κουζίνας κάθε τόπου.
Ο 12μηνος τουρισμός και οι εναλλακτικές μορφές
«Οι εναλλακτικές μορφές, ήπιας έντασης, όπως είναι ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός, οι δραστηριότητες κοντά στη φύση, η γαστρονομία αποτελούν θεματικές τουριστικές δράσεις που σέβονται το φυσικό και τοπικό κοινωνικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα αυτές οι μορφές τουρισμού δεν έχουν εποχικότητα άρα εξασφαλίζουν βιώσιμη λειτουργία της τουριστικής οικονομίας 12 μήνες το χρόνο. Ο τόπος της Πιερίας, όπως και κάθε γωνιά της πατρίδας μας, προσφέρει ένα μαγικό καλειδοσκόπιο τέτοιων αυθεντικών εμπειριών», σημείωσε η κα Γκερέκου.
Ιδανικός προορισμός χειμερινού – ορεινού τουρισμού
Η Πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε ότι η περιοχή αποτελεί ιδανικό προορισμό χειμερινού και ορεινού τουρισμού. «Τα Πιερικά Όρη, η μυθική κατοικία των 9 Μουσών, με το χιονοδρομικό κέντρο το οποίο χρήζει περαιτέρω ενίσχυσης από την Πολιτεία, με το πανέμορφο Ελατοχώρι και την μοναδικού κάλους φυσική ομορφιά μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό πόλο έλξης για τους επισκέπτες», υπογράμμισε.
Όλυμπος: Μπορεί να αναδειχθεί σε κορυφαίο, διεθνές τοπόσημο
Από την άλλη πλευρά, όπως είπε, ο Όλυμπος μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα ισχυρότερα ταξιδιωτικά brand name που διαθέτει η Ελλάδα. «Το βουνό των θεών που το τυλίγουν ο μύθος, η ιστορία, που φιλοξενεί μια σπάνια χλωρίδα και πανίδα μπορεί να αναδειχθεί σε κορυφαίο, διεθνές τοπόσημο αειφόρου, βιώσιμου προορισμού».
Ο ΕΟΤ, η προβολή της χώρας, η επικοινωνιακή στρατηγική
Η κα Γκερέκου επεσήμανε ακόμη ότι τα τελευταία χρόνια ο ΕΟΤ προβάλλει σταθερά κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάθε εποχή του χρόνου, αναδεικνύοντας το πλήθος των αυθεντικών εμπειριών που προσφέρει η πατρίδα μας. Αναδεικνύουμε και ενδυναμώνουμε όλες τις περιοχές και όλες τις πτυχές του τουριστικού προϊόντος μας, αναβαθμίζοντας παράλληλα τη θέση μας ως κορυφαίος προορισμός για Ήλιο και Θάλασσα. Στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης που έχει δρομολογηθεί για τον ελληνικό τουρισμό, ο ΕΟΤ έχει θέσει ως κεντρική επικοινωνιακή στρατηγική του το Sustainable Greece. Όπως είναι και το ομώνυμο microsite του ΕΟΤ που αναδεικνύει καλές βιώσιμες πρακτικές, από όλη τη χώρα. Ειδικά για τον Όλυμπο ο ΕΟΤ σε συνεργασία με τη MARKETING GREECE δημιούργησε βίντεο προβολής του μυθικού βουνού μας.
Η Πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε χαρακτηριστικά ότι ο Πολιτισμός, υλικός και άυλος, καθώς και τα αυθεντικά τοπικά προϊόντα της ελληνικής γης αποτελούν τα μεγαλύτερα κεφάλαια, τον εθνικό πλούτο της χώρας. Γι’ αυτό και οφείλουμε να τα προστατέψουμε ως κόρη οφθαλμού αλλά και να τα αναδείξουμε δυναμικά, θέτοντας τα σε οργανική σύζευξη με την αειφόρα, τη βιώσιμη οικονομία της φιλοξενίας. Ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι η χώρα του ΕΥ ΖΗΝ, όπως αυτό ορίζεται από τη βαθιά ανθρωποκεντρική, ολιστική φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων και το θεμελιωτή της, το Μακεδόνα Αριστοτέλη, που αντιλαμβανόταν το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή ως «όλον», ότι η Ελλάδα έχει μια τεράστια, μια μοναδική δυνατότητα: να αναδειχθεί όχι απλά σε κορυφαίο, αειφόρο προορισμό αλλά σε προορισμό ουσιαστικής ευζωίας.
Όλα αυτά βέβαια για να συμβούν απαιτούν μια αναγκαία προϋπόθεση: ότι θα διαφυλάξουμε τη γη με τους καρπούς της και το πολιτιστικό απόθεμα που φιλοξενεί. Χωρίς αυτά κανένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης, καμιά μορφή θεματικού τουρισμού, καμιά επιχειρηματική δράση δεν μπορεί να αναπτυχθεί.