Το ταξίδι των ανθρώπων και των πραγμάτων
11 Μαΐου—2 Ιουνίου 2019
Συνδιοργάνωση: Διεθνές Παν.Ελλάδος -Τμήμα Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Δήμος Κατερίνης, Αίθουσα Τέχνης Χρύσα, ΟΠΠΑΠ Δήμου Κατερίνης
Κέντρο Τεχνών Εννέα Μούσες
(Αρχοντικό Τσαλόπουλου)
Εγκαίνια Έκθεσης: Σάββατο 11 Μαΐου , 8.00 μ.μ.
Ώρες λειτουργίας Καθημερινά
( Δευτέρα –Κυριακή) 10-2 πμ και 6-9 μμ
19 σύγχρονοι Έλληνες ζωγράφοι εικονογραφούν την εμπειρία του ταξιδεύειν
Η ιδέα του μοναδικού πανεπιστημιακού ιδρύματος της Κατερίνης και του προέδρου του Δημήτρη Τριανταφύλλου να οργανώσει μία έκθεση ζωγραφικής ανοίγοντας τον χώρο της εκπαίδευσης στην κοινωνία και στους πολίτες της δεν μπορεί παρά να επαινεθεί.
Συμπαραστάτης σε αυτήν την προσπάθεια υπήρξε η αίθουσα τέχνης «Χρύσα» της Μαρίας Σκλιοπίδου—-η μοναδική αμιγώς γκαλερί της πόλης μας με τριαντάχρονη παρουσία εφάμιλλη σε ποιότητα των αθηναϊκών αιθουσών.
Η φιλοξενία της έκθεσης στον χώρο του πρώην αρχοντικού Τσαλόπουλου, ενός σπουδαίου αρχιτεκτονικού δείγματος εκλεκτικισμού (1908) στην πόλη μας, και η ανταπόκριση του Δημάρχου Σάββα Χιονίδη και του δημοτικού συμβουλίου της Κατερίνης στο αίτημα για συνδιοργάνωση αξίζουν ιδιαίτερου επαίνου.
Ενδιαφέρον είναι, από την άλλη, και το γεγονός πως το ΤΕΙ της πόλης και μέλος πλέον της μεγάλης πανεπιστημιακής κοινότητας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος εξειδικεύεται στην εφοδιαστική επιστήμη (logistic), ενός κλάδου που αναπτύσσεται ραγδαία ήδη από τη δεκαετία του 1960. Πώς συνδέονται όμως αυτά τα δύο πράγματα, το ταξίδι δηλαδή και η εφοδιαστική; Συνδέονται και πολύ στενά μάλιστα αν σκεφτούμε πως η εφοδιαστική, η ενιαία διαχείριση δηλαδή επιμέρους λειτουργιών του τομέα της διανομής όχι μόνο σε επίπεδο επιχείρησης αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ασχολείται με το εμπόριο, τις αγορές, τις εθνικές οικονομίες, ασχολείται με όσα πράγματα απαιτούνται για να ικανοποιήσουμε άμεσες ανάγκες της καθημερινές ζωής—από τα προϊόντα στα ράφια μέχρι τα ίδια τα έργα τέχνης.
Οι ζωγράφοι της έκθεσης συγκαταλέγονται ανάμεσα στους καλύτερους της γενιάς τους. Με λαμπρές σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με σπουδαίους δασκάλους, με δεκάδες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στο ενεργητικό τους απέσπασαν πολύ νωρίς την εύνοια της σοβαρής κριτικής. Επιμένοντας έκαστος στη δική του πρόσληψη του ταξιδιού συνδέει τη διαδικασία αυτή άλλοτε με περίτεχνες εικονογραφημένες αφηγήσεις τοπόσημων (Βερούκας, Βατανίδης, Καλογεροπούλου, Κερεστεντζής, Στρατάκης), άλλοτε με την καταβύθιση στο εγώ και στον ιδιωτικό τρόπο του βλέπειν τα ταξίδια και τον κόσμο (Δήμος, Κανά, Μαδένης, Ραζής, Σακαγιάν, Χαμιδιελή, Χάρος). Δεν λείπουν και οι αναφορές στα πράγματα, στα τεχνικά μέσα επικοινωνίας και ανταλλαγής προϊόντων, στα αγαθά που υπηρετούν την άγρυπνη ευαισθησία μας (Αποστόλου, Βαμβατήρα, Καρακατσάνης, Κληρονόμος). Παγκοσμιοποιημένα μυθικά σύμβολα και κειμενικά είδη μετατρέπονται με πολυτροπική ενάργεια σε τόπους επικοινωνίας και ταξιδιωτικής μνήμης (Φαρ Ουέστ/Τσεμπελή, Σολάρις/Γραίκος, Μονρόε/Αντωναρόπουλος).
Επιμέλεια Έκθεσης: Αντώνης Κάλφας, Μαρία Σκλιοπίδου, Νίκος Γραίκος.