Ο κορωνοϊός κάνει… “ντεμακιγιάζ” στα προϊόντα ομορφιάς

Οικονομία

Η πανδημία κορωνοϊού αλλάζει το τοπίο στην αγορά των καλλυντικών παγκοσμίως, πλήττοντας κυρίως τις πωλήσεις των προϊόντων μακιγιάζ, οι οποίες αναμένεται να ανακάμψουν μόλις βρεθεί εμβόλιο.

Το γεγονός ότι αφενός περισσότερες γυναίκες εργάζονται πλέον από το σπίτι και αφετέρου όταν βγαίνουν οφείλουν να φορούν μάσκες, έχει οδηγήσει σε μειωμένη διάθεση για καλλυντικά όπως το κραγιόν και το ρουζ. Η κρίση του κορωνοϊού έτσι έχει ενισχύσει δύο τάσεις στον κλάδο: την έμφαση στη φροντίδα του δέρματος και την τεχνολογία «try-on».

Με την ημερομηνία για το τέλος της πανδημίας να παραμένει αβέβαιη και θολή, οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ είναι πιθανό να παραμείνουν σε καταθλιπτικά επίπεδα επηρεάζοντας τα αποτελέσματα των εταιρειών ομορφιάς.

Την περασμένη εβδομάδα η αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών Ulta Beauty ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των εσόδων της, εξακολουθούν να είναι κάτω από τα επίπεδα που σημείωναν πριν από την πανδημία. Οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ της εταιρείας μειώθηκαν στο 43% των πωλήσεών της κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Παρά την πτώση όμως στις πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ, η εταιρεία σημείωσε καλύτερα από το αναμενόμενο κέρδη καθώς οι καταναλωτές αν και επισκέφτηκαν  λιγότερες φορές το κατάστημα, ξόδεψαν περισσότερα κατά την επίσκεψή τους.

Οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ είχαν ήδη αρχίσει να πέφτουν τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει λόγω της προτίμησης αρκετών γυναικών να «επενδύουν» σε μια πιο φυσική εμφάνιση. Σύμφωνα με την Mintel, οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών στις ΗΠΑ αναμένεται να μειωθούν κατά 10,6% το 2020.

Στις χαλαρές πωλήσεις των καλλυντικών οδήγησε επίσης η απουσία  δυνατών τρεντ στο μακιγιάζ, όπως η τεχνική contouring που ενίσχυσε σημαντικά τον κλάδο πριν από πέντε χρόνια. Πλέον οι μειωμένες κοινωνικές εκδηλώσεις, η τηλεργασία και οι αυξημένες υποχρεώσεις των γυναικών με παιδιά περιορίζουν περαιτέρω το ενδιαφέρον για προϊόντα του είδους.

Στο παρελθόν και κατά τη διάρκεια περιόδων κρίσης, οι γυναίκες συνήθιζαν  να αγοράζουν μικρά καλλυντικά, όπως το κραγιόν.  Οι μάσκες όμως φαίνεται να έχουν αλλάξει αυτήν τη συμπεριφορά. Ούτε οι διακοπές και το άνοιγμα των συνόρων φαίνεται να αναπτερώνει τις πωλήσεις,οι προβλέψεις για τις οποίες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα για όσο ισχύουν οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης. Προς την ίδια χαμηλή βάση, και ως το τέλος του χρόνου, παραμένουν οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις στα καταστήματα duty-free των αεροδρομίων δεδομένου ότι η ταξιδιωτική κίνηση είναι αναιμική.

Οι χαμηλές πωλήσεις στα προϊόντα μακιγιάζ «έπληξαν» και την εταιρεία πολυτελών προϊόντων περιποίησης και ομορφιάς Estee Lauder, η οποία ανακοίνωσε μείωση 61%στα καλλυντικά της.

Για τις πωλήσεις των προϊόντων της Estee Lauder, όπως ισχύει για την Ulta Beauty αλλά και την Coty, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος δίνουν μια ανάσα στα κέρδη. Μένοντας στο σπίτι περισσότερο, οι γυναίκες πλέον δείχνουν μια προτίμηση για κρέμες προσώπου, λοσιόν και ορούς.

Οι online πωλήσεις έδωσαν επίσης ώθηση σε πολλές εταιρείες ομορφιάς. Η Ulta ανακοίνωσε ότι οι online πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 200% το δεύτερο τρίμηνο.

Στις online πωλήσεις συνεισέφερε η τεχνολογία που επιτρέπει την εικονική δοκιμή των προϊόντων ή την παρακολούθηση μαθημάτων μακιγιάζ. Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές παραμένουν συνδεδεμένοι περισσότερη ώρα στον ιστότοπο της εταιρείας.

Παρόλα αυτά, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένεται να «αναστηθεί» με το τέλος της πανδημίας, αν και υπάρχουν φόβοι πως αρκετές από τις αλλαγές που επέβαλλε ο κορωνοϊός, , όπως η τηλεργασία, θα είναι τελικά μόνιμες.

Δεδομένου μάλιστα ότι  τα καλλυντικά βασίζονται στην αφή και για όσο συνεχίζουν να υπάρχουν ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια, οι γυναίκες  ενδέχεται να είναι λιγότερο πρόθυμες να δοκιμάσουν νέες μάρκες και να πειραματιστούν με νέα προϊόντα, λένε οι αναλυτές. Χωρίς εμβόλιο, κοινωνικές εκδηλώσεις και νέες καινοτομίες, οι πωλήσεις των προϊόντων μακιγιάζ είναι πιθανό να παραμείνουν σε  χαμηλά επίπεδα. «Η πανδημία επέτρεψε στις γυναίκες να φοράνε λιγότερο μακιγιάζ» σχολίασε η αναλύτρια της επενδυτικής τράπεζας Jefferies, Στέφανι Γουίσινκ.

naftemporiki.gr