Περίπου 100.000 μαθητές θα βρεθούν στα θρανία τη Δευτέρα, ενώ από τις 18 Μαΐου οι τάξεις θα γεμίσουν με 500.000 παιδιά. Το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει το ενδεχόμενο κάποιος μαθητής ή μέλος της οικογένειάς του να νοσεί και γι’ αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται ο μαθητής να απουσιάζει από την τάξη και να παρακολουθεί μαθήματα εξ αποστάσεως. Οι απουσίες θα καταγράφονται αλλά θα επικρατεί ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο δικαιολόγησής τους.
Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο. Ο μέγιστος αριθμός των μαθητών στα τμήματα ορίζεται στα 15 (ένας μαθητής ανά θρανίο).
Η απόσταση των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρο. Αν κάποια σχολική αίθουσα δεν μπορεί να εξασφαλίσει αυτή την απόσταση μεταξύ των μαθητών, το τμήμα χωρίζεται σε υποτμήματα ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών.
Αναλυτικότερα:
– Διάλειμμα: Με υπομονή θα πρέπει να εξοπλιστούν οι μαθητές, καθώς πλέον θα πρέπει να βγαίνουν με σειρά και κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις από τους συμμαθητές τους στον προαύλιο χώρο. Οι μαθητές προτείνεται να μιλάνε με τους συμμαθητές τους, ωστόσο θα πρέπει να αποφεύγουν τη στενή επαφή μαζί τους όχι μόνο στο διάλειμμα, αλλά ακόμα και στις σκάλες και στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου.
– Χρήση αντισηπτικού: Οι μαθητές θα πρέπει να φροντίζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα την υγιεινή των χεριών τους κάνοντας χρήση αντισηπτικού, με το οποίο έχουν εξοπλιστεί όλα τα σχολεία. Στην περίπτωση που ο μαθητής δεν βρίσκει αντισηπτικό, θα πρέπει να απευθυνθεί στον καθηγητή για να ζητήσει. Επίσης μπορεί, εναλλακτικά, να πλύνει τα χέρια του στη βρύση με νερό και σαπούνι. Μέχρι τότε θα πρέπει να αποφύγει να ακουμπάει το πρόσωπό του, να πιάνει τα προσωπικά του αντικείμενα και να ακουμπάει τους άλλους.
– Έναρξη μαθήματος: Οι μαθητές θα μπαίνουν με σειρά στην τάξη για να καθίσουν στα θρανία τους, τα οποία θα έχουν μεταξύ τους απόσταση 1,5 μέτρο. Ο μαθητής, αφού κάτσει στο θρανίο, προτείνεται να καθαρίσει τα χέρια του και στη συνέχεια το θρανίο του. Οι τάξεις θα αερίζονται φυσικά.
– Σχέσεις με συμμαθητές: Η καθημερινότητα αλλάζει για τους μαθητές, κι ακόμα και μία απλή κίνηση, όπως το να δανείσει κάποιος το στιλό του σε ένα συμμαθητή του, δεν θα είναι πια όπως την έχουμε συνηθίσει. Οι σχετικές οδηγίες προτείνουν να αποφεύγουν οι μαθητές να δανείζουν προσωπικά τους αντικείμενα και ο καθένας να έχει φροντίσει να έχει μαζί του όλα τα απαραίτητα για το μάθημά του. Αποφεύγεται να δανειζόμαστε γόμες, μολύβια, τετράδια, χαρτιά, ενώ στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη να γίνει, θα πρέπει να καθαρίζεται το εν λόγω αντικείμενο και στη συνέχεια ο μαθητής να καθαρίζει τα χέρια του.
– Αλλαγές στη διδασκαλία μαθημάτων: Η «φύση» της διδασκαλίας αλλάζει και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Στο μάθημα της φυσικής αγωγής δεν χρησιμοποιούμε αντικείμενα με τα οποία έρχονται σε επαφή πολλά άτομα και δεν πραγματοποιούμε ασκήσεις που απαιτούν στενή επαφή. Ειδικά, το πρακτικό μάθημα Εργαστηρίων Πληροφορικής πραγματοποιείται με κάλυψη των πληκτρολογίων με μεμβράνη οικιακής χρήσεως, η οποία αφαιρείται με την εναλλαγή κάθε χρήστη. Συνιστάται η χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος πριν και μετά την είσοδο στην αίθουσα, ώστε να τηρείται η σωστή υγιεινή των χεριών. Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται από πολλούς χρήστες θα πρέπει να καθαρίζεται συχνά και οι χρήστες μετά από κάθε επαφή να πλένουν καλά τα χέρια τους.
– Επαγρύπνηση μαθητή: Ο έφηβος που πηγαίνει στο σχολείο καλείται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να βρίσκεται σε συνεχή επαγρύπνηση για την υγεία του. Στην περίπτωση που ένα πρωί ξυπνήσει και δεν αισθάνεται καλά, θα πρέπει αμέσως να ενημερώσει τους γονείς του, το γιατρό, αλλά και το σχολείο. Θα πρέπει να θερμομετρηθεί και στη συνέχεια να παραμείνει σπίτι του και να παρακολουθεί την υγεία του.