Διαδικτυακή σύσκεψη της βουλεύτριας Πιερίας Ε. Σκούφα με το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Πιερίας – Συζήτηση για τα προβλήματα του κλάδου και προώθηση των προτάσεων

Πολιτική

Με το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Πιερίας, και συγκεκριμένα τον Πρόεδρο κ. Αντωνίου, τον αντιπρόεδρο κ. Ντελή, το Γ. Γραμ. κ. Τόκα, τον Ταμία κ. Συμεωνίδη και τα Μέλη κκ. Βαρδακώστα και Μπουλούμη, πραγματοποίησε διαδικτυακή σύσκεψη την Τρίτη 23/3 η βουλεύτρια Πιερίας (ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία) Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα.

Τα θέματα τα οποία συζητήθηκαν αφορούσαν πάγια αλλά και τρέχοντα προβλήματα της εκπαίδευσης τα οποία επιζητούν άμεση λύση.

Τα θέματα που συζητήθηκαν και οι προτάσεις

Στη διαδικτυακή σύσκεψη τέθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης που κοστίζει σε εκπαιδευτικούς και γονείς εξαιτίας της έλλειψης εξοπλισμού και των πολύ μεγάλων τεχνικών δυσκολιών που προκύπτουν. Ακόμη τονίστηκε πως είναι ανεπίτρεπτο σε περίοδο πανδημικής κρίσης, να υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και να πραγματοποιείται η μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες με ελάχιστα σχολικά λεωφορεία.

Η σχετική πρόταση που κατέθεσαν οι εκπαιδευτικοί είναι μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, και συγκεκριμένα 15 άτομα, καθώς και ο κατά προτεραιότητα άμεσος εμβολιασμός όλων των εκπαιδευτικών τουλάχιστον στις μεγάλες ηλικίες, σε συνδυασμό με μαζικά και στοχευμένα τεστς σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές κι εκπαιδευτικοί) για την έγκαιρη διάγνωση και την αποτροπή μετάδοσης του ιού.

 Επίσης συζητήθηκαν οι μειωμένες χρηματοδοτήσεις του υπουργείου Παιδείας και οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, το μεγάλο κτιριακό πρόβλημα στην Πιερία με παλιά και επικίνδυνα σε ορισμένες περιπτώσεις σχολικά κτίρια. Επισημάνθηκε η ανάγκη να γίνει έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων μετά τους σεισμούς στην γειτονική Ελασσόνα. Στις άμεσες προτεραιότητες τέθηκε και η κατασκευή δύο νέων σχολικών μονάδων για την Ειδική Αγωγή, και φυσικά η ολοκλήρωση του νέου Μουσικού Σχολείου στο νομό μας.

Επισημάνθηκαν περαιτέρω οι πολλές ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε ειδικότητες όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, σχολικοί νοσηλευτές και η ανάγκη προσλήψεων για υποστήριξη του διοικητικού και γραμματειακού έργου των σχολείων.

Όσον αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων αναφέρθηκε πως φέτος άργησαν πολύ οι προσλήψεις των αναπληρωτών οι οποίες έγιναν τέλη Δεκέμβρη με αρχές Γενάρη, με αποτέλεσμα να παραμένουν στις σχολικές μονάδες δίχως εκπαιδευτικούς.

Σε σχέση με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που πρόκειται να εφαρμοστεί, διατυπώθηκε η θέση από αρκετά μέλη της ΕΛΜΕ πως είναι άδικη γιατί κατατάσσει τα σχολεία σε κατηγορίες με «καλά» και «κακά» σχολεία (σχολεία πολλών διαφορετικών ταχυτήτων). Επίσης τόνισαν πως θα πρέπει  οι αξιολογητές να έχουν επιστημονική επάρκεια και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει ανάμειξη ατόμων οι οποίοι δεν έχουν σχέση με την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Για το Ενιαίο Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο υπήρξε καταγγελία πως ο ΕΟΠΥΥ σταμάτησε να διενεργεί τεστς μία φορά την εβδομάδα και πως πλέον διεξάγονται μοριακά ή rapid τεστς ανά 15 μέρες.

Η κα Σκούφα

Η κ. Σκούφα  δήλωσε πως ως μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ως εκπαιδευτικός, συμμερίζεται απόλυτα τα δίκαια αιτήματά τους. Τόνισε πως το κράτος οφείλει να επενδύει στους πυλώνες της Δημόσιας Υγείας και της Παιδείας. Ιδιαίτερα τώρα, την περίοδο της πανδημίας, πρέπει οι δυο αυτοί τομείς να στηριχθούν ουσιαστικά κι αποτελεσματικά και όχι επιφανειακά από την κυβέρνηση. Επιπλέον όπως πρόσθεσε από την πλευρά της, μέσα από τον κοινοβουλευτικό της ρόλο, θα προωθήσει και θα διεκδικήσει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα θέματα που συζητήθηκαν.