Μπ. Σκούφα: «Σιδηροδρομική στάση στο Ν. Παντελεήμονα Πιερίας: Παραμένει ένδοξα ημιτελής, με την κυβέρνηση να δείχνει για μια ακόμη φορά το αδιάφορο πρόσωπο της εγκατάλειψης»

Πολιτική Τουρισμός

Ερώτηση της Βουλεύτριας Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ

Ενημέρωση για την πορεία και γενικότερα την τύχη του έργου κατασκευής σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, ζητά με Ερώτησή της προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η Βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα.

Πρόκειται για ένα έργο υψίστης αναπτυξιακής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της νότιας Πιερίας, καθώς όπως επισημαίνει η βουλεύτρια Πιερίας, αφενός ικανοποιείται ένα υπερδεκαετές αίτημα των κατοίκων και των επιχειρηματιών, αφετέρου θα πολλαπλασιάσει τον αριθμό των επισκεπτών, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η τιμή των καυσίμων είναι πανάκριβη. Πλην των μόνιμα διαμενόντων, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εκατοντάδες τουρίστες μπορούν να μετακινούνται με τον προαστιακό, επισκέπτες οι οποίοι επιθυμούν να επισκεφτούν το χαρακτηρισμένο παραδοσιακό οικισμό του Παλαιού Παντελεήμονα, τα campings στους πρόποδες του κάστρου του Πλαταμώνα, τη Σκοτίνα, το Λιτόχωρο, τον πλησίον αρχαιολογικό χώρο του Δίου κλπ.

Σύμφωνα με τη Βουλεύτρια Πιερίας, κάποιες εργασίες έγιναν το 2019, μετά ξεκινούσαν και διακόπτονταν συνεχώς, ενώ εκσκαφέας θεάθηκε τελευταία φορά φέτος το Πάσχα (2022) και έκτοτε αγνοείται η πολυαναμενόμενη σιδηροδρομική στάση τρένου στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, η οποία παραμένει ένδοξα ημιτελής.

Η σύμβαση το Φεβρουάριο του 2021 και οι εργασίες που έπρεπε να γίνουν

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει η κα Σκούφα, η σύμβαση ανάθεσης του έργου κατασκευής της σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας υπογράφηκε τις 22 Φεβρουαρίου 2021 με προθεσμία 24 μηνών και προϋπολογισμό 801.561,78 ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η εταιρεία «SOLIS Α.Ε.» για την κατασκευή δύο αποβαθρών εκατέρωθεν των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών υψηλών ταχυτήτων, μήκους 150 μέτρων και πλάτους 4 μέτρων η κάθε μία, ενός κλιμακοστασίου με ανελκυστήρα, ενός πασαλοτοίχου αντιστήριξης γαιών μήκους 30 μέτρων στην άνω πλευρά της ΣΓΥΤ αποβάθρας, δύο μεταλλικών στεγάστρων επί των αποβαθρών, μήκους 35 μέτρων το καθένα, ενώ προβλέπονται και προσωρινά και μόνιμα μέτρα ασφαλείας εργαζομένων και κοινού. Επίσης βάσει της σύμβασης προβλέπονται εργασίες για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στις παράπλευρες οδούς στον χώρο της σιδηροδρομικής στάσης, διαχείριση και απομάκρυνση των όμβριων υδάτων, ηλεκτροφωτισμός αποβαθρών και περιβάλλοντος χώρου και ηλεκτρική προστασία παρακείμενων των σιδηροδρομικών γραμμών μεταλλικών κατασκευών λόγω ηλεκτροκίνησης.

Ερωτήσεις για το μέλλον του έργου που ζητούν σαφείς απαντήσεις

Στην Ερώτησή της η Βουλεύτρια Πιερίας, ζητά σαφείς απαντήσεις σε μια σειρά ερωτημάτων για την πορεία του έργου, τι ποσοστό των εργασιών έχει εκτελεστεί μέχρι σήμερα που έχουν παρέλθει οι 17 από τους 24 μήνες προθεσμίας παράδοσής του, εάν υφίσταται καθυστέρηση, τι κίνδυνοι εμπεριέχονται ως προς την χρηματοδότηση του έργου στην πιθανότητα καθυστέρησης των εργασιών, εάν τίθεται ενδεχόμενο έκπτωσης του αναδόχου / εργολάβου και βεβαίως πώς το Υπουργείο σκοπεύει να θεραπεύσει την δημόσια εικόνα αδιαφορίας και εγκατάλειψης για την πορεία εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου.