Δυναμικά επιστρέφει μετά από έναν χρόνο επιβεβλημένης από την πανδημία απουσίας το τουριστικό εκθεσιακό «δίδυμο» Philoxenia-Hotelia, που θα διοργανωθεί από τις 12 έως τις 14 Νοεμβρίου σε ένα απόλυτα ασφαλές υγειονομικά περιβάλλον στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, το ενδιαφέρον των εκθετών, Ελλήνων και ξένων, είναι μεγάλο για τις δύο εκθέσεις που έχουν ταυτιστεί με τον τουριστικό κλάδο της χώρας μας και αναμένεται να στείλουν μηνύματα αισιοδοξίας για την επόμενη μέρα του τουρισμού.
Επιχειρηματίες του τουρισμού (τουριστικά γραφεία και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες), εκθέτες από τουριστικούς προορισμούς (Περιφέρειες, Δήμοι), hosted buyers από 28 χώρες, αλλά και απλοί επισκέπτες που αναζητούν πληροφορίες για την επόμενη ταξιδιωτική τους απόδραση θα ξανασυναντηθούν στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia, δίνοντας τον παλμό μιας διοργάνωσης που 36 χρόνια τώρα αποτελεί συνώνυμο του τουριστικού επιχειρείν. Η Philoxenia έχει συγκεντρώσει συμμετοχές, πέραν της Ελλάδας, από 11 χώρες και συγκεκριμένα από το Ιράκ, την Ιορδανία, την Πολωνία, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κύπρο, την Πορτογαλία, το Βιετνάμ, το Λουξεμβούργο, το Περού και την Ινδία.
Τιμώμενος δήμος της διοργάνωσης θα είναι ο δήμος Επιδαύρου, μια περιοχή προικισμένη τόσο με κορυφαίους ιστορικούς χώρους όσο και με ήπια τουριστική ανάπτυξη με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Παράλληλα, πολλοί δήμοι από όλη την Ελλάδα και σχεδόν το σύνολο των Περιφερειών θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αναδείξουν τις τουριστικές αρετές των προορισμών τους.
Η φετινή δυναμική της Philoxenia αποτυπώνεται επίσης στο πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες, workshops και το Hosted Buyers Ρrogram. Ξεχωριστή είναι η θέση του καθιερωμένου της συνεδρίου, που φέτος έχει θέμα «Τουρισμός Εμπειρίας: Αναζητώντας την αυθεντικότητα» και επικεντρώνεται στην ανάγκη κατανόησης και αξιολόγησης της τουριστικής εμπειρίας, καθώς και στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο θα πρέπει να διαμορφωθεί για έναν τόπο, ώστε να είναι ελκυστική στον επισκέπτη.
Μαζί με τη Philoxenia επιστρέφει και η Διεθνής Έκθεση Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού Hotelia. Η επανεκκίνηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, η βιώσιμη και η ασφαλής λειτουργία τους, καθώς και νέες συνεργασίες που αναβαθμίζουν και ενισχύουν το τουριστικό προϊόν θα αποτελέσουν το φετινό πλαίσιο της διοργάνωσης. Οι εκθέτες της Hotelia προέρχονται από τους κλάδους των δόμησης, πισίνας, επίπλων και εξοπλισμού ξενοδοχείων, εστίασης και γαστρονομίας. Εκτός από την Ελλάδα η διοργάνωση έχει προσελκύσει συμμετοχές και από Τουρκία, Γαλλία και Βουλγαρία.
Στο πλαίσιο της Hotelia θα αναπτυχθούν δύο θεματικές ενότητες, η All About Café, μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ και η All About Gastronomy, με τη γαστρονομία να πρωταγωνιστεί.
Οι εκθέτες των Philoxenia και Hotelia ανέρχονται συνολικά σε 235 και προέρχονται από 12 χώρες και ειδικότερα από Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Αρμενία, Πορτογαλία, Βιετνάμ, Ινδία, Αζερμπαϊτζάν, Λουξεμβούργο, Ιορδανία, Ιράκ και Ηνωμένο Βασίλειο
Στους εκθέτες περιλαμβάνονται το υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που έχει υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), τουριστικές start-ups μέσω του Επιταχυντή του ΞΕΕ Capsule T, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού, οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΞΕΕ, ΣΕΤΕ, ΗΑΤΤΑ, ΠΟΞ (υπό την αιγίδα των οποίων βρίσκεται η έκθεση) και τουριστικοί προορισμοί της χώρας (δήμοι και Περιφέρειες).
Στο πλαίσιο της Philoxenia θα πραγματοποιηθούν πάνω από 2.500 προγραμματισμένα ραντεβού προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) με εκθέτες. Οι hosted buyers ξεπερνούν τους 70 με φυσική παρουσία από 27 χώρες, ενώ οι δύο εκθέσεις θα υποδεχθούν και επισκέψεις ομαδικών αποστολών εμπορικών επισκεπτών.
Μεταξύ των πολλών παράλληλων εκδηλώσεων της Philoxenia ξεχωρίζει το Συνέδριο της με θέμα «Τουρισμός Εμπειρίας: Αναζητώντας την Αυθεντικότητα», που φέτος θα διερευνήσει την τάση της αναζήτησης για πιο βιωματικές τουριστικές δραστηριότητες που εμπεριέχουν το στοιχείο της ανακάλυψης, της εμβάθυνσης στην εμπειρία του διαφορετικού και του συγχρωτισμού με την τοπική κοινωνία και τον ιδιαίτερο πολιτισμό της. Το Συνέδριο πραγματοποιείται στις 13 Νοεμβρίου στο Περίπτερο 14 και την εναρκτήρια ομιλία του θα εκφωνήσει ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ενώ κεντρική ομιλήτρια θα είναι η Δρ Μαριάννα Σιγάλα, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και πολυβραβευμένη ερευνήτρια του τουρισμού. Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι ομιλητές από την ακαδημαϊκή κοινότητα, σημαντικοί εκπρόσωποι τουριστικών φορέων, αλλά και επιτυχημένοι επαγγελματίες της εγχώριας τουριστικής αγοράς.
Στο πλαίσιο της Hotelia ξεχωρίζουν οι ενότητες All About Gastronomy και All About Café, όπου θα παρουσιαστούν δράσεις με ιδιαίτερες γεύσεις και ιδέες, μοναδικοί συνδυασμοί προϊόντων και βραβευμένοι παραγωγοί, που θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις κάθε ενδιαφερόμενου επαγγελματία. Το ελληνικό πρωινό, συνώνυμο της φιλοξενίας της χώρας και η ελληνική «καλημέρα» μπαίνουν στο τραπέζι στον ιδιαίτερο χώρο του All About Gastronomy στο περίπτερο 9. Παράλληλα θα παρουσιαστούν όλες οι τάσεις και οι νέες εφαρμογές στον κλάδο της γαστρονομίας, που ενισχύθηκαν και εδραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το All About Café από την άλλη πλευρά αποτελεί μια ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ με workshops και με τον μοναδικό Latte Art ThrowDown Competition. Καταξιωμένοι baristas και roasters θα εντυπωσιάσουν με τις τεχνικές και τις δεξιότητές τους και θα αποκαλύψουν μέσα από μια σειρά σεμιναρίων και παρουσιάσεων τις αρωματικές «συνταγές» του καφέ στους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και στους λάτρεις του στο Περίπτερο 12 με Χορηγό Μηχανολογικού Εξοπλισμού την εταιρεία Eurogat.