Η πρώτη διακρατική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ “Special Teachers Are Going Digital” πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη, με τη συμμετοχή εταίρων από το Mahmutlar Selcuklu Secondary School (Αλάνια/Αττάλεια, Τουρκία) και το Liceul Teoretic Special Iris (Τιμισοάρα, Ρουμανία). Η κινητικότητα είχε ως στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, την εξερεύνηση καινοτόμων εργαλείων και την προώθηση της διαπολιτισμικής συνεργασίας στον τομέα της ειδικής αγωγής.
Η εβδομάδα ξεκίνησε με θερμή υποδοχή και παρουσίαση του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος, προσφέροντας στους/στις συμμετέχοντες/ουσες μια συνολική εικόνα της δομής και των υπηρεσιών στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ακολούθησε σεμινάριο για τη μετάβαση από το Web 2.0 στο Web 3.0 και τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία του 21ου αιώνα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα σεμιναρίων και εργαστηρίων, που ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και παρουσίασαν νέους τρόπους υποστήριξης μαθητών/τριών με διαφορετικές ανάγκες. Δημιούργησαν διαδραστικό περιεχόμενο με το H5P, ανέπτυξαν παρουσιάσεις με Canva, πειραματίστηκαν με απλές κινούμενες εικόνες μέσω Powtoon και διερεύνησαν τη χρήση του Clipchamp στην ειδική εκπαίδευση. Παράλληλα, συμμετείχαν σε διαγωνισμό δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ψηφιακές ιστορίες και ηλεκτρονικά βιβλία μέσω Storybird, παιχνιδοποίηση με Kahoot, ρόλους διδασκαλίας και παραγωγή απτικών υλικών με 3D Pen. Οι συμμετέχοντες/ουσες ασκήθηκαν στη δημιουργία διαδραστικών δραστηριοτήτων μέσω LearningApps, συνεργατικών τοίχων σε Padlet, ψηφιακών κόμικς με Pixton, animation μέσω Scratch Jr και βασικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης με το Teachable Machine.
Ένα ακόμη εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε, αφορούσε εφαρμογές Εικονικής Πραγματικότητας, όπου οι εκπαιδευτικοί έμαθαν πώς η VR τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω διαδραστικής και πολυαισθητηριακής μάθησης.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι διεθνείς εταίροι είχαν την τιμή να συναντηθούν με σημαντικά στελέχη της τοπικής διοίκησης. Αρχικά, τους υποδέχθηκε η κα Σοφία Μαυρίδου, Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, η οποία τόνισε τη δέσμευση της Περιφέρειας για ποιοτική και συμπεριληπτική εκπαίδευση, καθώς και τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας. Στη συνέχεια, η κα Ελίνα Διαμαντοπούλου, Αντιδήμαρχος, αναπληρώτρια Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Κατερίνης, παρουσίασε την «Τουριστική ταυτότητα και τις πολιτιστικές δραστηριότητες του Δήμου Κατερίνης», αναδεικνύοντας τα αξιοθέατα, τις πολιτιστικές πρωτοβουλίες και το τουριστικό προφίλ της πόλης. Τέλος, οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν συνάντηση με την κα Σοφία Ζουρζούρα, Αντιδήμαρχο Παιδείας, Τουρισμού και Αθλητισμού του Δήμου Δίου-Ολύμπου, η οποία αναφέρθηκε στη σημασία της στήριξης της εκπαίδευσης και της προώθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς στην ευρύτερη περιοχή.
Μία ιδιαίτερα σημαντική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στη Μέριμνα Παιδιού Κατερίνης, όπου τα μέλη των αποστολών ξεναγήθηκαν στους ανακαινισμένους χώρους και τα εργαστήρια παραγωγής (βιβλιοδεσία, κατασκευή κεριών, σαπουνιού και κεραμικής) και παρατήρησαν τον τεχνολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για τη στήριξη των νέων και των ενηλίκων, όπως τάμπλετ, υπολογιστές και διαδραστικά εργαλεία.
Η κινητικότητα ολοκληρώθηκε με αξιολόγηση του προγράμματος, τεκμηρίωση αποτελεσμάτων, απονομή πιστοποιητικών συμμετοχής, πολιτιστική επίσκεψη και μια αποχαιρετιστήρια δεξίωση, εορτάζοντας τη συνεργασία, τη γνώση που αποκτήθηκε και τις νέες ευρωπαϊκές σχέσεις που αναπτύχθηκαν.
Η πρώτη διακρατική συνάντηση στην Κατερίνη κατάφερε να συνδυάσει επαγγελματική ανάπτυξη, ψηφιακή καινοτομία και διαπολιτισμική ανταλλαγή, θέτοντας γερά θεμέλια για την περαιτέρω συνεργασία και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε όλη την Ευρώπη.

