- Πνευματικό Κέντρο Δ. Κατερίνης – Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου & ώρες 09:00 π.μ. έως 15:00
Βιωματική εκπαίδευση εξοικείωσης με την αναπηρία, από ανάπηρα άτομα και επαγγελματίες του χώρου, με σκοπό τη διεκδίκηση ενός πιο «ανθρώπινου δήμου», που απευθύνεται σε άτομα που εργάζονται σε υπηρεσίες υποδοχής και εξυπηρέτησης πολιτών όπως το Κέντρο Κοινότητας, ΚΕΠ, κοινωνικές υπηρεσίες, Δημοτολόγιο, Ληξιαρχείο κ.λ.π. του Δήμου Κατερίνης, υλοποιεί η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Προστασίας.
Η εκπαίδευση θα γίνει την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης (συνεδριακή αίθουσα – ισόγειο), κατά τις ώρες 09.00-15.00.
Συμπεριληπτική νοοτροπία
«Στόχος μας η εκπαίδευση εξοικείωσης των δημοτικών υπαλλήλων με την αναπηρία. Επιπλέον, η ανάπτυξη συμπεριληπτικής νοοτροπίας, με στόχο την ισότιμη διαχείριση ανάπηρων επωφελούμενων» σημειώνει ο Δήμαρχος Κατερίνης, Ιωάννης Ντούμος. Όπως διευκρινίζει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Σάββας Καρυπίδης: «Προκειμένου να υποστηρίξει και να πρωτοστατήσει σε θέματα συμπερίληψης στον ευρύτερο χώρο του δημοσίου τομέα της περιοχής μας, ο Δήμος Κατερίνης προσφέρει σε αυτή την εκπαίδευση, θέσεις συμμετοχής και για εργαζόμενους/ες άλλων δημοσίων υπηρεσιών που εδρεύουν στα διοικητικά όρια του Δήμου».
Η δράση θα πραγματοποιηθεί από τη συγχρηματοδοτούμενη Πράξη «Συνέχιση Κέντρου Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά και δημιουργία ΚΕΜ του Δήμου Κατερίνης» με Κωδικό ΟΠΣ 6004456 στο πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027», στην οποία θα παραβρίσκονται και τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Κατερίνης.
Εισηγητές/τριες-Εκπαιδευτές/τριες-Προσωπικοί Βοηθοί/Οδηγοί: σύνολο 7 (5 Εισηγητές/τριες-Εκπαιδευτές/τριες, εκ των οποίων οι 2 θα έχουν οπτική αναπηρία, προκειμένου να είναι βιωματική η παρουσίαση και οι οποίοι θα συνοδεύονται από 2 Προσωπικούς Βοηθούς/Οδηγούς τους). Συμμετοχή σκύλου-οδηγού τυφλών.
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
Εισαγωγή
• Παρουσίαση 5 εισηγητών/τριών-εκπαιδευτών/-τριών
• Παρουσίαση Φορέα Υλοποίησης
• Περιγραφή εκπαίδευσης
Ice Breaking Game
Μέσα από ένα διαδραστικό, ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων θα προσεγγίσουμε:
• Την πραγματικότητα της αναπηρίας στην Ελλάδα
• Ορισμούς και ορθή ορολογία: Προσβασιμότητα, συμπερίληψη και αναπηρία
Θεωρία
• Αναπηρικοί φορείς και παραπομπή-διασύνδεση εξειδικευμένων αιτημάτων
• Βασικό Νομοθετικό πλαίσιο
• Ενημέρωση για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός ΑμεΑ» στο κομμάτι που εμπλέκονται τα Κέντρα Κοινότητας και οι κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων
Βιωματική προσέγγιση
Μέρος Α΄: Αυτισμός
• Προφίλ αυτιστικών ατόμων: βασικά χαρακτηριστικά, ενδεικτική συμπεριφορά, ποικιλομορφία στο φάσμα
• Υποστήριξη και εξυπηρέτηση: συμβουλές για αποτελεσματική επικοινωνία και συνδιαλλαγή με αυτιστικά άτομα
• Προτεινόμενοι τρόποι αντιμετώπισης συμπεριφορών που φαίνονται «διαφορετικές»
Μέρος Β΄: Κώφωση, βαρηκοΐα
• Προφίλ κωφών και βαρήκοων ατόμων
• Υποστήριξη και εξυπηρέτηση
• Επαγγελματική διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
• Διαδραστική εισαγωγή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Μέρος Γ΄: Κινητικές βλάβες
• Video ανάδειξης της καθημερινότητας χρηστών αμαξιδίου
• Προκλήσεις στην ελληνική πραγματικότητα
• Υποστήριξη ατόμων με πρόβλημα στην κίνηση
• Συνοδός και ανάπηρο άτομο
• Κατάλληλη διαμόρφωση χώρου
Μέρος Δ΄: Προβλήματα όρασης
• Η καθημερινότητα μέσα από τη ματιά ενός τυφλού ατόμου
• Πώς αναγνωρίζουμε ένα άτομο με βλάβη όρασης, πώς το προσεγγίζουμε και πώς το υποστηρίζουμε
• Τρόποι και μέσα υποστήριξης ατόμων με πρόβλημα όρασης: λευκό μπαστούνι, σκύλος-οδηγός, Βλέποντας Συνοδός
Βιωματική Πράξη
Μέρος Α΄: Συνοδεία από Βλέποντα Συνοδό
Πρακτικές συνοδείας ατόμων με πρόβλημα όρασης από Βλέποντα Συνοδό. Τα συμμετέχοντα άτομα θα λειτουργήσουν σε ρόλο υποδοχής επισκεπτών με πρόβλημα όρασης.
Μέρος Β΄: Σκύλος-Οδηγός και Δημόσιες Υπηρεσίες
Επίδειξη σκύλου-οδηγού τυφλών σε συνεργασία με πιστοποιημένη σχολή εκπαίδευσης.