Μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας

Κοινωνία Πολιτική

Μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στην Κεντρική Μακεδονία αποφασίστηκαν στις έκτακτες συσκέψεις που συγκάλεσε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, υπό την προεδρία του κ. Τζιτζικώστα, παρουσία όλων των Αντιπεριφερειαρχών και των Γενικών Διευθυντών της Περιφέρειας.

Ακολούθησε έκτακτη σύσκεψη του Περιφερειάρχη, με τη συμμετοχή του Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, του Αντιπροέδρου της ΠΕΔΚΜ Σίμου Δανιηλίδη, του Γενικού Γραμματέα της ΠΕΔΚΜ Βασίλη Γάκη και των Διοικητών της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας Ελλάδας Παναγιώτη Μπογιατζίδη και της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Ελλάδας Δημήτρη Τσαλικάκη.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είναι σε τρεις άξονες:

Α. Μέτρα λειτουργίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

1.Αναστολή των δια ζώσης συνεδριάσεων όλων των Συλλογικών Οργάνων της Περιφέρειας, δηλαδή του Περιφερειακού Συμβουλίου, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, της Επιτροπής Ανάπτυξης, της Επιτροπής Λαϊκών Αγορών, της Μητροπολιτικής και Οικονομικής Επιτροπής, οι οποίες θα συνεδριάζουν μόνο για επείγοντα ζητήματα δια περιφοράς ή με τηλεδιάσκεψη.

2.Αναστολή όλων των εκδηλώσεων που διοργανώνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και οι εποπτευόμενοι από την Περιφέρεια φορείς.

3.Αναστολή της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις εκθέσεις και τις διοργανώσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

4.Αναστολή όλων των παραχωρήσεων των χώρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις συμπεριλαμβανομένου και του παρεκκλησίου εντός του αύλειου χώρου στην Βίλα Αλλατίνι.

Β. Μέτρα για την καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση των πολιτών:

1.Ενημέρωση των συμπολιτών μας με κάθε μέσο, όπως εξειδικευμένα φυλλάδια και αναρτήσεις πληροφοριών και οδηγιών σε όλα τα κτίρια της Περιφέρειας και στις επτά Περιφερειακές Ενότητες, αλλά και με εξειδικευμένα μηνύματα μέσω των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

2.Δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου σε κάθε Γενική Διεύθυνση και σε κάθε μία από τις επτά Περιφερειακές Ενότητες, για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των πολιτών για τον τρόπο και τις διαδικασίες εξυπηρέτησης, προκειμένου να αποφευχθούν άσκοπες μετακινήσεις.

3.Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα κάνει πλήρως αποδεκτή την υποβολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όλων των αιτήσεων και των δικαιολογητικών για τα οποία απαιτείται η κατάθεσή τους από τους πολίτες, προκειμένου να μη χρειάζεται να προσέρχονται στις υπηρεσίες μας.

4.Σε ό,τι αφορά στις υπηρεσίες που έχουν προσέλευση και εξυπηρέτηση κοινού, καθιερώνουμε ωράριο εξυπηρέτησης και διεκπεραίωσης στις υποθέσεις που αποτελούν έκτακτη ή επείγουσα ανάγκη, τρεις ημέρες την εβδομάδα, Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.

5.Αναστέλλεται η διενέργεια όλων των εξεταστικών διαδικασιών, όπως της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.

6.Καθιερώνεται η τήρηση βιβλίων επισκεπτών που επισκέπτονται όλα τα κτίρια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Γ. Απαραίτητα μέτρα για την προάσπιση της υγείας των εργαζομένων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

1.Αξιοποίηση στο μέγιστό δυνατό βαθμό της τηλεργασίας στο σπίτι.

2.Προάσπιση της υγείας όλων των εργαζομένων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Αποσύρονται εργαζόμενοι που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού.

3.Εκ περιτροπής αδειοδότηση σε γονείς παιδιών μέχρι 15 ετών.

4.Άμεση προμήθεια μέσων ατομικής υγιεινής.