Μπ. Σκούφα: “Απέναντι στο  δίλημμα ή το κέρδος ή οι ανάγκες της κοινωνίας, εσείς παίρνετε σαφή θέση, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα απέναντι στην κοινωνία και τις ανάγκες της”

Πολιτική

Ομιλία της Βουλεύτριας Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ για τις αστικές μεταφορές

«Απέναντι σε αυτό το τεράστιο δίλημμα ή το κέρδος ή οι ανάγκες της κοινωνίας, εσείς παίρνετε σαφή θέση δυστυχώς για μια ακόμη φορά, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα απέναντι στην κοινωνία και τις ανάγκες της», ανέφερε χαρακτηριστικά η Βουλεύτρια Πιερίας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, στην ομιλία της κατά τη συζήτηση του  νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές μεταφορές και την αναδιοργάνωση των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.

Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα

Η Βουλεύτρια Πιερίας, άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση την οποία κατηγόρησε για εγκατάλειψη της περιφέρειας, ασκώντας πολιτική και λαμβάνοντας αποφάσεις προς όφελος της Αθήνας ξεχνώντας την υπόλοιπη Ελλάδα. «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όταν νομοθετεί, ξεχνά πως Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα», σημείωσε χαρακτηριστικά η κα Σκούφα, και αναφέρθηκε «τραγική» όπως την χαρακτήρισε  κατάσταση των συγκοινωνιών στην Πιερία, ένα νομό με  απέραντη ακτογραμμή, με πάρα πολλά τουριστικά θέρετρα και προορισμούς, με αρκετά πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ένα νομό που έχει  όμως και απομακρυσμένα χωριά στα Πιέρια ή στον Όλυμπο. Χωριά, στα οποία  κατοικούν ηλικιωμένοι πολίτες,  μαθητές,  εργαζόμενοι, μητέρες, μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, που  θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις αστικές συγκοινωνίες για να πάνε στο κέντρο του Νομού, στην Κατερίνη, προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το χωριό Άγιος Δημήτριος που έχει μόνο δυο δρομολόγια ημερησίως.

«Τι κάνετε τώρα για να απαντήσετε σε αυτές τις τεράστιες και υπαρκτές κοινωνικές ανάγκες μετακίνησης όλου του πληθυσμού; Και δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς τα χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον ευπαθείς συμπολίτες μας και συμπολίτες που κατάγονται από τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν Ι.Χ. επιβατηγό ή που τώρα στον καιρό του άκρατου και ασταμάτητου πληθωρισμού και της ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων, δεν έχουν πάρα πολύ απλά να βάλουν πετρέλαιο στα αυτοκίνητά τους. Τι κάνετε για αυτό;», τόνισε χαρακτηριστικά η Βουλεύτρια Πιερίας.  

Επιτακτική η ανάγκη συμμετοχής της Τ.Α στον σχεδιασμό των δρομολογίων

Η κα Σκούφα αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να συμμετέχει στον σχεδιασμό των αστικών και υπεραστικών γραμμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού,  η οποία είναι εκτός.  «Τι γνώμη έχουν οι δήμοι, που με τον προηγούμενο νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχαν τον πρώτο λόγο, ως όφειλαν, για το σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών και τώρα δεν υπάρχουν πουθενά στο νομοσχέδιό σας;», αναρωτήθηκε και πρόσθεσε πως ένα σημαντικό εργαλείο που είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που αποτελεί το μοναδικό μέτρο διαβούλευσης των δήμων με τους πολίτες, προχωρά με αργό ρυθμό, τη στιγμή  που στο υπάρχον νομοσχέδιο προβλέπεται να ληφθούν υπόψη τα ΣΒΑΚ όπου υπάρχουν. Ούτε λόγος όμως για τους Δήμους που δεν έχουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Εξυπηρέτηση πολύ συγκεκριμένων ιδιωτικοοικονομικών συμφερόντων

Η κα Σκούφα κατηγόρησε την κυβέρνηση πως για μια ακόμη φορά, φέρνει νομοτεχνικές βελτιώσεις για να θεραπεύσει  το αρχικό κίνητρο και της συγκεκριμένης νομοθέτησής της, που  δεν είναι άλλο παρά το ίδιο όπως και σε κάθε  νομοθέτηση, η εξυπηρέτηση πολύ συγκεκριμένων ιδιωτικοοικονομικών συμφερόντων, η εξυπηρέτηση όσων προλάβουν ή όσων έχουν άκρες στο Υπουργείο, άρα η ενίσχυση των πελατειακών σχέσεων των Υπουργείων με συγκεκριμένες κοινωνικοοικονομικές επαγγελματικές κατηγορίες.  «Φέρατε ένα νομοσχέδιο και νομοτεχνικές βελτιώσεις για να υπηρετήσετε αυτό που, βάσει της υποχρέωσης του Ευρωπαϊκού Κανονισμού του 2007, ήταν η απελευθέρωση των συγκοινωνιών. Εσείς τι κάνετε παρά τις μικρές νομοτεχνικές βελτιώσεις σας; Πάλι ευνοείτε συγκεκριμένους παίκτες, συγκεκριμένους συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών και αυτό πάντα αποβαίνει εις βάρος της εξυπηρέτησης των κοινωνικών αναγκών. Διότι κάθε φορά που μεταφέρουμε ως αιρετοί ή μεταφέρουν οι πολίτες συγκεκριμένα αιτήματα για εξυπηρέτηση δρομολογίων, για σχεδιασμό δρομολογίων στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, η μόνιμη επωδός δυστυχώς είναι ότι δεν υπάρχει κέρδος, δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός επιβατών. Απέναντι σε αυτό το τεράστιο δίλημμα ή το κέρδος ή οι ανάγκες της κοινωνίας, εσείς παίρνετε σαφή θέση δυστυχώς για μια ακόμη φορά, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα απέναντι στην κοινωνία και τις ανάγκες της. Γι’ αυτό και πρέπει να φύγετε», επεσήμανε με έμφαση η Βουλεύτρια Πιερίας.