Ένα σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και θα επιλύσει οριστικά προβλήματα που σχετίζονται με την απρόσκοπτη παροχή νερού σε περιόδους αυξημένης κατανάλωσης και ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο ξεκινά εντός των ημερών από τη ΔΕΥΑΚ. Ο λόγος για το έργο με τίτλο «Αγωγοί μεταφοράς νερού πόλης Κατερίνης» και προϋπολογισμό 2.782.258,00 €, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» (υπ΄αριθμ. 7191/01-02-2019 απόφαση του υπουργού Εσωτερικών περί ένταξης του έργου).
«Με έναν ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό και σε στενή συνεργασία με την ΔΕΥΑΚ στόχος μας είναι να δρομολογήσουμε όλες τις αναγκαίες υποδομές υδροδότησης που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των δημοτών μας» σημειώνει σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Κώστας Κουκοδήμος.
Όπως τονίζει από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Αστέριος Μπουσνάκης: «Με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, οι νέοι αυτοί αγωγοί μεταφοράς νερού έρχονται να εξασφαλίσουν την υλοποίηση των αναγκαίων υποδομών στην ύδρευση και να ικανοποιήσουν ένα πάγιο αίτημα των δημοτών της Κατερίνης. Το έργο αυτό έρχεται να καλύψει θεμελιώδεις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, καθώς οι υφιστάμενες υποδομές ύδρευσης έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους και η κατασκευή των ενισχυτικών αγωγών κρίνεται επιβεβλημένη».
Ειδικότερα πρόκειται να κατασκευαστούν αφενός νέοι ενισχυτικοί αγωγοί συνολικού μήκους 11,1 km στο εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης της πόλης της Κατερίνης. Αφετέρου διάταξη πιεζόθραυσης στο δίδυμο αγωγό προσαγωγής της δεξαμενής του Σβορώνου.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του έργου προβλέπονται:
-Νέοι κύριοι αγωγοί
Θα κατασκευαστούν νέοι κύριοι ενισχυτικοί αγωγοί στο εσωτερικό δίκτυο που μαζί με τους υφιστάμενους θα σχηματίζουν ένα συνολικό δίκτυο κυρίων αγωγών βροχωτής διάταξης.
-Διάταξη πιεζόθραυσης
Πριν τη διάβαση του δίδυμου χαλύβδινου αγωγού τροφοδοσίας από το Λεύκο ποταμό που βρίσκεται δυτικά της πόλης, προβλέπεται η κατασκευή φρεατίου πιεζόθραυσης. Κάθε αγωγός θα εκτραπεί στο φρεάτιο όπου μέσω διάταξης που θα περιλαμβάνει σχετική ρυθμιστική βαλβίδα, θα πραγματοποιείται πτώση της πίεσης στην έξοδο του φρεατίου σε κατάλληλα επίπεδα ώστε όλα τα σημεία του δικτύου κατάντι να έχουν επίπεδα πιέσεων χαμηλότερα από τα μέγιστα επιτρεπτά.
Πέρα από την προβληματική υφιστάμενη κατάσταση σχετικά με τις πιέσεις, η παρουσία του φρεατίου πιεζόθραυσης στη διάταξη κρίνεται απαραίτητη δεδομένου ότι με την προσθήκη των νέων κύριων αγωγών θα υπάρξει μείωση του ύψους των απωλειών στο δίκτυο με αντίστοιχη αύξηση των πιέσεων στο σύνολό του.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μαΐο του 2022.