Χωρίς την αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη έχει μείνει το 2ου Γενικό Λύκειο Κατερίνης, κερδίζοντας έτσι τον τίτλο ως του μοναδικού -ενδεχομένως- πολυπληθούς σε μαθητές σχολείου, για το οποίο δεν μερίμνησε η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αφού προηγουμένως ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα τοποθέτησης και απόσπασης εκπαιδευτικών που θα εργαστούν σε αντίστοιχες θέσεις στα υπόλοιπα σχολεία της περιφέρειας.
Για αδιευκρίνιστο λόγο, ένα σχολείο δυναμικότητας 307 μαθητών με ένα τόσο πλούσιο αρχείο από το έτος ίδρυσής του το 1984, έμεινε αστελέχωτο γραμματειακά, όπως αποδεικνύεται. Σύμφωνα με την ερώτηση που κατέθεσε στην Υπουργό Παιδείας η βουλεύτρια Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, είναι απορίας άξιο πώς έμεινε χωρίς γραμματειακή υποστήριξη το συγκεκριμένο σχολείο, όταν με τα στοιχεία που διαθέτει η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, γνωρίζει τις ελλείψεις, τις ανάγκες και τη δυναμική του κάθε σχολείου. Για μια ακόμη φορά οι εξαγγελίες της Υπουργού, ότι η στελέχωση των σχολείων σε αυτό τον τομέα θα αποτελούσε βασική επιδίωξη του Υπουργείου, αποδεικνύονται «λόγια του αέρα», αφού η όποια ετοιμότητα του Υπουργείου έμεινε στις εξαγγελίες.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 2ου
ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Σε πλήρη διάσταση προς τις από 14.08.2019 εξαγγελίες σας, ως νέας -τότε Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, ότι «Βασική επιδίωξη (θα είναι) η γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία», αντίθετα προς τη νομοθετική πρόνοια της υποπερ. ββ) της περ. α) της παραγρ. 6 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (ΦΕΚ Α’235) και αφού ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα προτίμησης τοποθέτησης ή απόσπασης των εκπαιδευτικών που για την εφετινή σχολική χρονιά 2020-2021 θα εργασθούν για την γραμματειακή υποστήριξη του σχολείου τους, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας) επέτυχε να μην υπάρχει για φέτος γραμματειακή υποστήριξη στο 2ο Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) Κατερίνης.
Σε παλαιότερες δεκαετίες, υπήρχαν θεσμοθετημένες, σε αρκετές περιπτώσεις, θέσεις γραμματέων στα Ελληνικά σχολεία, όμως με τη συνταξιοδότηση αυτών, η Ελληνική Πολιτεία δεν στελέχωσε εκ νέου τις θέσεις τους. Έτσι, μέχρις στιγμής δεν υπάρχει πρόβλεψη για μία μόνιμη, αντικειμενική κι αξιοκρατική διαδικασία μετάταξης ή απόσπασης εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, με μόνη λαμπρή εξαίρεση τους Ν. 4440/2016 και Ν. 4456/2017 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ βάσει των οποίων θεσμοθετήθηκε το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας, το οποίο αφορά -και με τις ιδιαίτερες διατάξεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς- και τις μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις υπηρεσιών κεντρικών και περιφερειακών, του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), καθώς και των
Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), εφόσον ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση, αλλά και διοικητικών υπαλλήλων από διάφορες θέσεις δημοσίου προς τα σχολεία.
Επειδή το 2ο ΓΕΛ Κατερίνης φιλοξενεί σήμερα 307 μαθητές και ένα
πλουσιότατο αρχείο από το 1984 για τους δεκάδες χιλιάδες μαθητές του, ιδίως για τα έτη που ήταν Πολυκλαδικό Λύκειο με περί τους 1.000 μαθητές ετησίως, άρα καθημερινά και επανειλημμένα υφίσταται ανάγκη γραμματειακής υποστήριξης (χορήγηση Βεβαιώσεων, αντιγράφων Απολυτηρίων κ.λ.π).
Επειδή με τα στοιχεία που διαθέτει η κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – εν προκειμένω η ΠΔΕ
Κεντρικής Μακεδονίας-, γνωρίζει το μαθητικό δυναμικό και τις γραμματειακές ανάγκες καθενός σχολείου και ήταν πανεύκολο να προβλέψει το ποια σχολεία μένουν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη.
Επειδή ήδη έγιναν οι αποσπάσεις ή τοποθετήσεις πολλών εκπαιδευτικών σε
καθήκοντα γραμματειακής υποστήριξης στην περιοχή της Πιερίας, αλλά
ουδενός στο 2ο ΓΕΛ Κατερίνης.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
- Για ποιο πειστικό λόγο η ως άνω ΠΔΕ ικανοποίησε όλα τα αιτήματα
προτίμησης απόσπασης ή τοποθέτησης των εκπαιδευτικών και δεν
φρόντισε πρώτα απ’ όλα να καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες των
σχολείων της περιφέρειάς της, όπως του έχοντος μείζονα ανάγκη σε
διοικητικό έργο 2ου ΓΕΛ Κατερίνης; - Με ποια διαδικασία και ποια συγκεκριμένα αξιολογικά κριτήρια
τοποθετήθηκαν εκπαιδευτικοί στις θέσεις γραμματειακής
υποστήριξης των σχολείων, όπου τοποθετήθηκαν; - Πόσοι εκπαιδευτικοί της ως άνω ΠΔΕ είχαν για την εφετινή σχολική
χρονιά 2020-2021 μειωμένο ή καθόλου εκπαιδευτικό ωράριο και
πόσες ήταν αντίστοιχα οι κενές θέσεις γραμματέων στα σχολεία του
πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης Κατερίνης; - Πώς θα καλύψει άμεσα την πραγματική έλλειψη γραμματειακής
υποστήριξης στο 2ο Λύκειο Κατερίνης;
Η ερωτώσα Βουλεύτρια
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)