Δ. Γκατσώνης: Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ξεκινά νέα μεγάλα έργα στην Πιερία

Κοινωνία

«Η ολοκλήρωση των νέων τμημάτων στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, δεν σημαίνει το τέλος των έργων». Με αυτή τη φράση ο Δημήτρης Γκατσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, μας προϊδέασε για τα νέα μεγάλα έργα που ξεκίνησε η παραχωρησιούχος εταιρεία στην περιοχή της Πιερίας. Μιλώντας αποκλειστικά στον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη και το ypodomes.com, ο κ.Γκατσώνης έδωσε αναλυτικές πληροφορίες για τα έργα που θα τρέξουν τα επόμενα 2-3 χρόνια.

Για το τρίπτυχο τεχνολογία-οδική ασφάλεια-υπηρεσίες, ο επικεφαλής της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου τόνισε πως «αισθανόμαστε ότι μπορούμε σε αρκετές περιπτώσεις να θεωρηθούμε πρωτοπόροι» δίνοντας το στίγμα της εταιρείας στις καινοτομίες που έχει εισάγει στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Παράλληλα για πρώτη φορά αποκαλύπτει πως ετοιμάζεται η λειτουργία ενός ασφαλούς χώρου αποκλειστικής στάθμευσης φορτηγών που στο ύψος του Αερινού με 36 θέσεις ανά κατεύθυνση, του πρώτου του είδους του στην Ελλάδα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η αναφορά του στην νέα καμπάνια του πομποδέκτη  e-way της εταιρείας που πλέον θα απευθύνεται στο πανελλήνιο με βάση την έναρξη της διαλειτουργικότητας τον επόμενο μήνα.

Ο κ.Γκατσώνης δεν παρέλειψε να αναφέρει τις πολλές δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τόσο στον τομέα της οδικής ασφάλειας, σε συνεργασία με τον ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», όσο και σε πρωτοβουλίες βελτίωσης των συνθηκών σε μικρές τοπικές κοινωνίες στην ευρύτερη περιοχή που διαπερνά ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε την πολλή ενδιαφέρουσα συνέντευξη:

Νίκος Καραγιάννης:  Πριν από 3,5 χρόνια ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με την παράδοση του τμήματος των Τεμπών και του Πλαταμώνα λειτούργησε στο σύνολο του. Ωστόσο αυτή την εποχή, έχετε ένα σημαντικό πρόγραμμα αναπτυξιακών έργων με επίκεντρο την Πιερία. Τι ακριβώς αφορά;

Δημήτρης Γκατσώνης: Η ολοκλήρωση και η παράδοση στην κυκλοφορία του συνόλου του αυτοκινητόδρομου μείωσε σημαντικά τον χρόνο οδήγησης και ταυτόχρονα αύξησε την ασφάλεια των οδηγών, την άνεση στην μετακίνηση και την εν γένει οδηγική εμπειρία.

Ωστόσο η ολοκλήρωση των νέων τμημάτων δεν σημαίνει το τέλος των έργων. Οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν πέραν της συνήθους συντήρησης με την ανακατασκευή κάποιων υφιστάμενων εν μέρει αρκετά παλαιών υποδομών που χρήζουν αναβάθμισης. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και τα έργα που έχουν ήδη ξεκινήσει στην περιοχή της Πιερίας.

Συγκεκριμένα από τις αρχές Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν οι εργασίες σε δύο γέφυρες: της γέφυρας του ρέματος Γερακάρη στην περιοχή του Κορινού, και της γέφυρας του Αλιάκμονα. Η κατασκευή και των δύο γεφυρών χρονολογείται κυριολεκτικά πριν από μισό αιώνα. Λόγω λοιπόν της παλαιότητάς τους αλλά και της μεγάλης αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου κατά τις τελευταίες δεκαετίες, κρίθηκαν απαραίτητες οι επεμβάσεις ενίσχυσης/ανακατασκευής, μιας και είχαν προσεγγίσει το τέλος του ωφέλιμου χρόνου ζωής τους.

Πρόκειται για δύο σημαντικά αναπτυξιακά έργα, καθώς οι εργασίες αυτές , πέραν της ακόμη μεγαλύτερης ασφάλειας που θα προσφέρουν στους οδηγούς, θα επιτρέψουν τη μετακίνηση μεγαλύτερων εμπορικών φορτίων, εξασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη εμπορευματική κίνηση για τις επόμενες δεκαετίες.

Ένα εξίσου σημαντικό έργο το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους, είναι και η αναβάθμιση της σήραγγας της Κατερίνης. Πρόκειται για ένα έργο που θα εκσυγχρονίσει και βελτιώσει συνολικά τη σήραγγα και ιδιαιτέρως την πυραντοχή της και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα (φωτισμός LED, συστήματα ελέγχου όπως: SCADA, κλειστό κύκλωμα καμερών, σύστημα αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων, σύστημα ηλεκτρονικής σήμανσης, τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, σύστημα αερισμού κλπ).

Οι υπάρχουσες υποδομές χρονολογούνται προ εικοσαετίας και θεωρούνται πλέον ξεπερασμένες. Η αναβάθμιση σχεδόν του συνόλου των συστημάτων ασφαλείας ενσωματώνοντας τεχνολογία αιχμής, θα αναβαθμίσει τις δυνατότητες λειτουργίας και διαχείρισης της σήραγγας, την οποία θα διαχειρίζεται το σύγχρονο Κέντρο Διαχείρισης του αυτοκινητόδρoμου.

Επιπλέον, οι εργασίες αναβάθμισης της πυραντοχής της σήραγγας θα την θωρακίσουν απέναντι σε συμβάντα με φωτιά μεγάλου πυροθερμικού φορτίου, δεδομένου ότι από τη σήραγγα διέρχεται το σύνολο των βαρέων και των “επικινδύνων” (κατά ADR) οχημάτων, παρέχοντας έτσι αυξημένη προστασία στην περιοχή άνωθεν του τεχνικού που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα του αστικού ιστού της πόλης της Κατερίνης.

Ο χρόνος υλοποίησης για τα παραπάνω έργα θα είναι περίπου 2 – 3 χρόνια και η εταιρεία όπως πάντα θα προσπαθήσει για τη λιγότερη δυνατή όχληση των οδηγών.

2.Τεχνολογία-Οδική Ασφάλεια-Υπηρεσίες. Αυτό το τρίπτυχο συνιστά ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο. Τι έχει να επιδείξει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου σε αυτούς τους τομείς;

Η οδική ασφάλεια και το υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών αποτελούν πρωταρχικούς σκοπούς της εταιρείας μας και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στις λειτουργίες της το βασικό εργαλείο για την επίτευξή τους. Στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου παρακολουθούμε στενά όλες τις εξελίξεις στον χώρο αυτό και αισθανόμαστε ότι μπορούμε σε αρκετές περιπτώσεις να θεωρηθούμε πρωτοπόροι.

Ξεκινώντας από τα συστήματα τελευταίας τεχνολογίας η ενιαία διαχείριση των νέων σηράγγων και του ανοιχτού αυτοκινητόδρομου, από το σύγχρονο Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινητόδρομου, είναι κάτι που δεν υπάρχει σε άλλον ελληνικό αυτοκινητόδρομο, από όπου συντονίζονται όλες οι ενέργειες διαχείρισης συμβάντων και εργασιών.

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα αντικατάστασης των συμβατικών λαμπτήρων οδοφωτισμού ολόκληρου του ανοιχτού αυτοκινητόδρομου με λαμπτήρες νέας τεχνολογίας LED και η κεντρική του λειτουργία, οι πιλοτικές εφαρμογές νέων τεχνολογιών σχετικά με την αντιμετώπιση βασικών αιτιών οδικών ατυχημάτων όπως η αντίθετη κίνηση οχημάτων, το ενιαίο σύστημα παρακολούθησης παγίων και βλαβών κ.α., στοχεύουν στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογικές εξελίξεις στη διαχείριση και την ασφαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.

Όλα αυτά σχεδιάζονται και υλοποιούνται πάντα με πρωταρχικό μέλημα την οδική ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Προσπαθούμε πάντα να αξιοποιήσουμε τεχνολογίες αιχμής, που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των οδηγών, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία και τη διαρκή ενημέρωση του στελεχιακού μας δυναμικού σε θέματα τεχνολογίας.

Στον τομέα των υπηρεσιών, αισθανόμαστε περήφανοι γιατί λειτουργούμε έναν αυτοκινητόδρομο υψηλών προδιαγραφών, κατορθώνοντας να διατηρήσουμε υψηλό το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουμε. Ο οδηγός που θα διέλθει από τον αυτοκινητόδρομό μας, θα οδηγήσει σε έναν άρτιο αυτοκινητόδρομο, με τα υψηλότερα συστήματα ασφαλείας και οδοφωτισμού, πέντε (5) Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ανά κατεύθυνση, καθώς και πλήθος χώρων στάθμευσης για τη σύντομη ανάπαυσή του.

Το προσωπικό μας είναι έτοιμο να συνδράμει σε όποια μικρή ή μεγάλη δυσκολία αντιμετωπίσει στο ταξίδι του (μηχανική βλάβη, έλλειψη καυσίμων, ελαστικό κλπ) και το Κέντρο Διαχείρισης είναι σε θέση να συντονίσει αποτελεσματικά όλες τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση συμβάντος, αλλά και να ενημερώσει τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Όσοι δε, από τους οδηγούς έχουν επιλέξει (ή θα επιλέξουν) την υπηρεσία ηλεκτρονικών διελεύσεων eway, θα μπορούν με τον δικό τους πομποδέκτη eway από τις αρχές Νοεμβρίου να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τα προνόμια και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησής που έχουν συνηθίσει.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα νέο έργο που έχουμε ξεκινήσει με ενθουσιασμό τους τελευταίους μήνες και αυτό δεν είναι άλλο από έναν χώρο ασφαλούς στάθμευσης φορτηγών που σχεδιάζουμε στο ύψος του Αερινού (36 θέσεων ανά κατεύθυνση). Είναι ένα έργο που έρχεται να καλύψει την ανάγκη των επαγγελματιών για ξεκούραση και διανυκτέρευση σε ασφαλές περιβάλλον. Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) και χρηματοδοτείται από την ΕΕ μέσω του Οργανισμού Καινοτομίας & Δικτύων και θα είναι ολοκληρωμένο στα τέλη του 2021.

Θα μου επιτρέψετε όμως να μιλήσω για την Οδική Ασφάλεια, στην οποία έχουμε επενδύσει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι γνωστό ότι διατηρούμε μια στενή συνεργασία με το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» το οποίο στηρίζουμε στο έργο του ενεργά. Έχουμε κατανοήσει ότι η σωστή οδηγική συμπεριφορά συνδέεται άμεσα με την παιδεία, συνεπώς έχουμε αποφασίσει να επενδύσουμε στη βελτίωση της παιδείας των αυριανών οδηγών της περιοχής μας σε συνεργασία με το ΙΟΑΣ.

Επιπλέον, οργανώνουμε τακτικά εξειδικευμένα βιωματικά σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας για όλο το προσωπικό μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι εμείς οι ίδιοι πρώτοι θα δώσουμε το καλό παράδειγμα στην κοινωνία που δραστηριοποιούμαστε, αλλά και συμμετέχουμε σε διάφορες δράσεις Οδικής Ασφάλειας κάθε χρόνο (πχ Νύχτα χωρίς ατυχήματα, Project EDWARD κλπ).

Έχουμε κάνει πολλά και σημαντικά βήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της ανάλυσης των ατυχημάτων του αυτοκινητοδρόμου: έχουμε αναπτύξει μια καινοτόμα μεθοδολογία παρακολούθησης της επικινδυνότητας του δρόμου μας ανά τμήμα, προχωρήσαμε σε παρεμβάσεις και πιλοτικές λύσεις για εξειδικευμένα προβλήματα οδικής ασφάλειας (αδέσποτα, αντίθετη κίνηση κλπ). Μας δόθηκε η ευκαιρία και παρουσιάσαμε τις προτάσεις μας για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας στη μόνιμη Επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής.

Στηρίζουμε επίσης το σημαντικό έργο της Τροχαίας στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας. Παρόλα αυτά δεν εφησυχάζουμε σε καμία περίπτωση. Η Οδική Ασφάλεια είναι πρωταρχικός στόχος της εταιρείας μας, και θέλουμε να συμβάλουμε σε κάθε δράση και απόφαση να βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας που τόσο ανάγκη έχει η χώρα μας.

3.Είμαστε ένα βήμα πριν την πλήρη εφαρμογή της διαλειτουργικότητας που θα επιτρέψει στους χρήστες των αυτοκινητόδρομων να κινούνται με τη χρήση μόνο ενός πομποδέκτη της επιλογής τους. Πως το σχολιάζετε; Θα υπάρξουν περαιτέρω κινήσεις από εσάς;

H πλήρης διαλειτουργικότητα αποτελούσε επιθυμία και ανάγκη όχι μόνο του κόσμου που αναγκαζόταν μέχρι τώρα να διαθέτει τουλάχιστον δύο πομποδέκτες για τη μετακίνησή του στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας, αλλά και δική μας, γιατί ανέκαθεν είχαμε στο επίκεντρο της προσοχής μας την εξυπηρέτηση και την άνεση των πελατών μας.

Σε λίγες ημέρες αυτή η επιθυμία θα πραγματοποιηθεί και δεν σας κρύβω ότι εμείς έχουμε αρχίσει να προετοιμαζόμαστε για τη νέα αυτή κατάσταση εδώ και μήνες, όχι μόνο σε τεχνολογικό επίπεδο, αλλά και σε εμπορικό. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε τη βάση των πελατών μας όσο το δυνατόν περισσότερο πανελλαδικά, προσελκύοντας ιδιώτες και επαγγελματίες που δεν μας γνώριζαν έως σήμερα.

Θέλουμε η υπηρεσία eway να γίνει γνωστή σε όλη την Ελλάδα, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας. Το σύνθημά μας είναι «με το eway πας παντού» και επιχειρεί να συστήσει το eway ως τον πομποδέκτη επιλογής που συνδέει υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και προνόμια.

Στους επόμενους μήνες το eway θα φέρει αρκετές αλλαγές στις ηλεκτρονικές διελεύσεις, σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

4.Θα μου επιτρέψετε να κλείσω με τις τοπικές κοινωνίες. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει πολλές φορές μέσω των προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, συμβάλλει σε ενέργειες που βοηθούν στην βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης. Θα ήθελα να μου πείτε τη φιλοσοφία της εταιρείας πίσω από αυτό αλλά και τις εμπειρίες που έχετε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια.

Η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι στρατηγική επιλογή. Στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αναγνωρίζουμε τον ρόλο μας ως εταιρείας υπεύθυνης όχι μόνο για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, αλλά και για τη δημιουργία βιώσιμης & διαχρονικής αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, διαχειριζόμενοι τις επιδράσεις που προκύπτουν από τη λειτουργία της εταιρείας στην οικονομία, στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Είμαστε σταθερά προσανατολισμένοι στην συνεχή βελτίωση και υιοθετούμε δράσεις που αποβλέπουν στην διεύρυνση του θετικού κοινωνικού μας αποτυπώματος.

Σε αυτό το πλαίσιο έχει σχεδιαστεί η στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας, η οποία εναρμονίζεται με την επιχειρηματική στρατηγική και κάνει πράξη τις αξίες και τα πιστεύω μας, που διέπουν την καθημερινότητά μας. Αξιολογούμε τις τρέχουσες συνθήκες, όπως κοινωνικές ανάγκες, και περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως επίσης και τις βέλτιστες πρακτικές και τα διεθνή πρότυπα Διαχείρισης και Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα πλάνα ουσιαστικής συνεισφοράς προς όφελος του ευρύτερου κοινωνικού μας περιβάλλοντος. Πιστεύουμε πως οι στενοί δεσμοί με τις τοπικές κοινωνίες δημιουργούν κοινωνικό κεφάλαιο, το οποίο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξή τους. Ήδη από την αρχή της λειτουργίας μας, έχουμε υλοποιήσει μια σειρά στοχευμένων κοινωνικών δράσεων, ενισχύοντας κατά προτεραιότητα την εκπαίδευση, την οδική ασφάλεια, τον πολιτισμό, αλλά και τον τομέα της υγείας.

Με τη βοήθεια του ΙΟΑΣ έχουμε καθιερώσει ένα ετήσιο πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης Οδικής Ασφάλειας μαθητών όλων των βαθμίδων αλλά και ομάδων ενηλίκων, που σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση, πρόληψη και ενημέρωση σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και υπεύθυνης συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί, ποδηλάτες και κυρίως ως οδηγοί.

Τα σχόλια και οι εξαιρετικές αξιολογήσεις των περίπου 2500 μαθητών και των δασκάλων τους κάθε χρόνο είναι για μας ο σημαντικότερος λόγος να συνεχίζουμε και να γινόμαστε καλύτεροι.

Φροντίζουμε επίσης για παράδειγμα, κάθε χρόνο να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των δημόσιων σχολείων για τεχνολογικό εξοπλισμό, δίνοντας σε εκατοντάδες μαθητές τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την τεχνολογία προς όφελός τους. Χαιρόμαστε που μπορούμε κάθε χρόνο να παρέχουμε στον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» τα σχολικά είδη για όλα τα παιδιά της Θεσσαλίας. Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την άνθιση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων που υποστηρίζουμε διαχρονικά, όπως το Φεστιβάλ Ολύμπου και τα Ολύμπια εν Δίω.

Όλες μας οι δράσεις και οι εθελοντικές πρωτοβουλίες εναρμονίζονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και δημιουργούμε συνέργειες με σημαντικούς φορείς προκειμένου να τις υλοποιήσουμε, δίνοντας διαρκώς έμφαση σε οτιδήποτε δημιουργεί προστιθέμενη αξία και μακροπρόθεσμη προοπτική.

πηγή: ypodomes.com