Οι 21 σχολικοί τροχονόμοι στο Δήμο Κατερίνης, πολλοί από τους οποίους εργάζονται 15 – 20 χρόνια, έμειναν, για όλο το διάστημα της καραντίνας που ήταν κλειστά τα δημοτικά σχολειά και νηπιαγωγεία, χωρίς το τυπικό ελάχιστο βοήθημα που παίρνουν και στην ουσία χωρίς το ελάχιστο εισόδημα, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να μην μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες τους.
Να σημειώσουμε ότι το μηνιαίο βοήθημα των σχολικών τροχονόμων κυμαίνεται από 120 έως 158 ευρώ και εμπαίζονται από το κράτος που ονομάζει τα χρήματα αυτά «έξοδα κίνησης για τις υπηρεσίες τους», αφού τους εμφανίζει ως “εθελοντές” . Γι’ αυτό και δεν τους αναγνωρίζονται ασφαλιστικά δικαιώματα, ούτε τους παρέχεται οποιαδήποτε ιατροφαρμακευτική κάλυψη.
Μια κατάσταση απαράδεκτη αφού όλοι γνωρίζουν ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι συνήθως φτωχές και άνεργες γυναίκες που έμειναν εκτός εργασίας γιατί χρειάστηκε να αναθρέψουν παιδιά, αναζητώντας παράλληλα ένα αξιοπρεπές συμπλήρωμα στο οικογενειακό τους εισόδημα που ποτέ δεν είχαν. Παρόλα αυτά εν μέσω Πανδημίας στερούνται, με ευθύνη σειράς δημοτικών άρχων και αυτό το ελάχιστο βοήθημα που τους αναλογεί , έστω και ως ελάχιστη ανταμοιβή ανθρώπων που είναι μόνιμα παρόντες στις ανάγκες της σχολική κοινότητας.
Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν σχολικοί τροχονόμοι και σε σειρά άλλους Δήμους όπως του Περιστερίου, της Καλαμάτας, των Ιωαννίνων, του Ηρακλείου κ.α. παρόλο που οι δήμοι έχουν ήδη λάβει την αντίστοιχη χρηματοδότηση από το Κράτος.
Το επιχείρημα ότι οι σχολικοί τροχονόμοι δεν απασχολήθηκαν εν μέσω Πανδημίας είναι απαράδεκτο, αφού γνωρίζουν ότι οι σχολικοί τροχονόμοι είναι θύματα μιας διαχρονικής πολιτικής που αντιμετωπίζει την λειτουργία του σχολείου με τη λογική του κόστους και όχι με τις ανάγκες του παιδαγωγικού χώρου που πλάι στο εκπαιδευτικό προσωπικό απαιτεί σήμερα και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό για τη λειτουργία του.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:
- Την πληρωμή των σχολικών τροχονόμων του Δήμου Κατερίνης και των υπόλοιπων Δήμων.
- Αν η κυβέρνηση έχει στο σχεδιασμό της να αλλάξει το καθεστώς των σχολικών τροχονόμων, ώστε με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα να μπορέσουν να συνδράμουν αποτελεσματικά στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και την ασφάλεια μικρών μαθητών.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κατσώτης Χρήστος
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης